رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان به همراه رئیس مجمع نمایندگان خوزستان درمجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و رفع مشکلات مجتمع‌های شماره ۲ و ۳ شورای حل اختلاف اهواز بازدید بعمل آوردند.

عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه قاسم ساعدی ضمن بازدید از شعب مجتمع‌های شماره ۲ و ۳ شورای حل اختلاف اهواز در خصوص حل مشکلات و معضلات شورا‌های حل اختلاف در سطح استان بحث و تبادل نظر کردند.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اختلاف ظرفیت بسیار ارزشمندی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و ایجاد صلح و سازش دعاوی و اختلافات مردم دارد و این نهاد باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

او می‌گوید: تقویت شورای حل اختلاف می‌تواند دستاورد‌های بی نظیری در رفع معضلات و کاهش آمار پرونده‌های حقوقی و کیفری داشته باشد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در خصوص ارتقاء و تقویت این مجموعه با تصویب قانون شورای حل اختلاف و حمایت از آن اهتمام و تلاش کنند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: نیرو‌های خدوم و جهادی شورا‌های حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌های کلان و بسیار مهم نقش ویژه‌ای دارند و با توجه به اینکه این عزیزان از بدو تاسیس، تاکنون از حقوق و مزایای مطلوبی برخودار نیستند از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که نسبت به حل مشکل آنان همت جدی داشته باشند.

 رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوزستان گفت: نظام حقوقی ما برگرفته از شرع مقدس اسلام است و هرچه به این نظام حقوقی خدمت کنیم به نظم جامعه و پایداری قانون و عظمت آن خدمت کرده ایم.

به گفته او داریم که شورای حل اختلاف بعنوان یک نهاد مردمی، سنگینی کار را از دادگستری بر می‌دارد و جای بسی خوشحالی است که شورای حل اختلاف توسعه پیدا کرده و ظرفیت‌های فراوانی در جهت احقاق حق دارد که باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد و ما در نظر داریم با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در جهت رفع و کاهش مشکلات شورای حل اختلاف گام مؤثری برداریم.

قاسم ساعدی گفت: خوزستان مهد عشایر ولایت مدار و انقلابی است و باید به بدنه شورا‌های حل اختلاف کمک کنیم تا بتواند با استفاده از ابزار‌های عرفی اختلافات مردم در استان را برطرف و مشکلات آنان را کاهش دهند.

به گفته او هر چه شورای حل اختلاف تقویت و ارتقاء پیدا کند نتایج بسیار خوبی در کاهش جدی جرائم و افزایش صلح و سازش و گسترش اصلاح ذات البین در بین مردم خواهد داشت.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: از تدابیر ریاست قوه قضاییه که با برنامه‌های راهبردی خود و تشکیل جلسات مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمینه تعاملات فی مابین را فراهم و تعالی بخشید تقدیر و تشکر می‌نمایم و این امر می‌تواند موجبات خدمتگزاری هر چه بهتر دو قوه را برای مردم فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.