مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از افزایش ۱۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر خبر داد.

محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از ابندای امسال تا پایان آذر از مرز ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تن گذشت، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.

او افزود: از این میزان یک میلیون ۶۶۳ هزار تن مربوط به تخلیه و مابقی آن مربوط به بارگیری می‌باشد.

انزان پور میزان صادرات کالا به کشور‌های حوزه سی آی اس در امسال را با افزایش ۲۵ درصدی، ۷۳۳ هزار و ۴۱۴ تن اعلام و ابراز امیدواری کرد با توجه به برگزاری جلسه با صادرکنندگان جهت احصاء چالش‌های صادرات محصولات باغی و کشاورزی و همچنین فراهم شدن زمینه‌های صادرات این نوع محصولات در بندرامیرآباد، شاهد افزایش بیش از پیش صادرات در این بندر باشیم.

مدیرکل بندرامیرآباد به افزایش بیش از ۸۹ درصدی ترانزیت خارجی کالا در همسنجی با مدت مشابه پارسالاشاره و بر استفاده فرصت به دست آمده در دولت مردمی جهت احیای نقش جمهوری اسلامی ایران در کریدور شمال – جنوب با محوریت بندرامیرآباد به منظور جایگزینی مسیر‌های مناسب ترانزیتی برای کشور‌های مشترک المنافع حوزه خرز و برخورداری بندرامیرآباد از ظرفیت‌های راهبردی زیرساختی، روساختی و حمل و نقل ترکیبی کالا برای افزایش مراودات ترانزیتی از این بندر تأکید کرد.

او همچنین به رشد ۲۷ درصدی حمل ریلی کالا در این مدت اشاره کرد و ایمنی، صرفه اقتصادی‏، جابجایی سریع کالا و وجود زیرساخت‌های ریلی بندرامیرآباد را از عوامل مهم رشد حمل ریلی کالا در ماه‌های اخیر برشمرد.

انزان پور گفت: ۶۰۳ فروند شناور، یکصد هزار و ۱۷۱ دستگاه کامیون و هزار و ۵۵۵ دستگاه واگن، جهت جابجایی کالا در این ۹ ماه به بندرامیرآباد تردد داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار