افزایش ۱۰۰ درصدی بیماری‌های حاد تنفسی در کودکان مشهدی

مدیر داخلی بیمارستان دکتر شیخ گفت: بیماری حاد تنفسی در بین کودکان نسبت به سه ماه گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

 یاسر سلحشور مدیر داخلی بیمارستان دکتر شیخ گفت: بیماری ویروسی تنفسی که با علائمی نظیر تب، آبریزش بینی، سرفه و نفس کشیدن‌های تند و یا کند بروز پیدا می‌کند، به تازگی در بین بیماران بسیاری شیوع پیدا کرده است، به طوریکه بیماری حاد تنفسی در بین کودکان نسبت به سه ماه گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: بیماری تنفسی در بین کودکان به شدت افزایش داشته است و با علائمی نظیر:تب، آبریزش بینی، سرفه، نفس کشیدن‌های تند و یا به صورت کند بروز می‌کند.

مدیر داخلی بیمارستان دکتر شیخ ادامه داد: در دو ماه اخیر تعداد مراجعان و کودکان بیمار به بیمارستان دکتر شیخ افزایش داشته است و بیشتر کودکان با علائم تنفسی مراجعه می‌کنند.

سلحشور بیان کرد: خانواده‌ها مراقبت‌ها را جدی بگیرند چرا که ویروس‌ها همیشه هستند و تمام شدنی نیستند و در کمین اند تا سلامت ما را آسیب بزنند.

این متخصص کودکان و نوزادان اظهار کرد: روزانه ۱۳۰۰ بیمار به درمانگاه دکتر شیخ مراجعه می‌کنند که از این بین بالغ بر دو سوم بیماران با مشکل حاد تنفسی درگیر هستند که این آمار نسبت به ۳ ماه گذشته ۱۰۰ در درصد رشد چشمگیری داشته است.

سلحشور بیان کرد: در بیماری‌های ویروسی درمان قاطعی وجود ندارد و می‌تواند علائم را طولانی مدت کند. در مکان‌های عمومی حتما از ماسک استفاده کنید، بهداشت فردی را رعایت کنید و میوه و سبزیجات به اندازه کافی مصرف کنید.
از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید

او تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه میکنم از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک پرهیز کنند، زیرا مصرف خودسرانه باعث مقاومت دارویی و رشد میکروب‌های مقاوم می‌شود.

این متخصص کودکان و نوزادان تأکید کرد: بسیاری از مردم خودسرانه به داروخانه ها مراجعه می‌کنند و داروی آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند که در بیماری‌های ویروسی اینگونه درمان‌ها صرفا باعث افزایش مقاومت دارویی خواهد شد و تاثیری نخواهد داشت و هزینه‌های درمان را سنگین‌تر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.