استاندار کهگیلویه و بویراحمد دلیل هدررفت آب در یاسوج را فرسودگی شبکه توزیع آب عنوان کرد.

سید علی احمدزاده گفت: میزان هدررفت آب یاسوج ۵۷ درصد است که با توجه به وجود درصد بالای فرسودگی در شبکه توزیع آب این شهر و بروز شکستگی های متعدد در مناطق و محله های خاص و در نتیجه هدر رفت بالا اصلاح شبکه آب یاسوج در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: مبلغ برآورد اجرای عملیات اصلاح شبکه آب یاسوج ۲۲۰ میلیارد تومان است.

احمدزاده ادامه داد: طول شبکه فرسوده ۱۰۸ کیلومتر، جمعیت زیر پوشش ۱۸۲ هزار نفر، میزان آب تولیدی سال ۱۴۰۰حدود ۱۰۵.۵ (میلیون مترمکعب در سال) و اعتبار مورد نیاز ۲۸۶ میلیارد تومان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گوید: با توجه به وجود درصد بالای فرسودگی در شبکه توزیع شهر یاسوج ( حدود ۳۰ درصد) که منجر به بروز شکستگی های متعدد در مناطق و محله های خاص و در نتیجه هدر رفت بالا و همچنین افزایش آلودگی آب و در نتیجه نارضایتی مشترکین می شد، اصلاح شبکه این شهر، در دستور کار ویژه شرکت قرار گرفت.

او اضافه کرد: اهم اقدامات انجام شده تاکنون اصلاح ۲۷ کیلومتر شبکه توزیع آب(۹ پیمانکار فعال در نقاط مختلف شهر یاسوج)، خرید تجهیزات ، لوله ، اتصالات و شیرآلات به مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال بوده است.

به گفته احمدزاده؛ پیشرفت فیزیکی پروژه از زمان ابلاغ اعتبارات ریاست جمهوری تا کنون ۴۲ درصد است.

او گفت: هزینه کرد از محل اعتبارات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸ و هزینه کرد از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ۸۰۰ میلیون و هزینه کرد از محل منابع استانی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

طبق آخرین آمارهای شرکت آب و فاضلاب استان، از ۸۰۰ کیلومتر طول شبکه داخلی آب در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، بیش از ۴۰ درصد فرسوده است که نیاز به ترمیم و بهسازی جدی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.