رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت:طرح سرشماری آزمایشی ثبتی مبنای ۱۴۰۱ از اول ماه جاری به عنوان پایلوت در کامیاران آغاز و تا پایان دی ادامه دارد.

ارسلان ازهاری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و نظارت آزمایش سرشماری ثبتی مبنای سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: طرح آزمایشی سرشماری ثبتی ۱۴۰۱ با هدف شمارش جمعیت خانوار‌های ایرانی و غیر ایرانی نقاط مورد آزمایش بر اساس داده‌های بهبود یافته از منابع ثبتی در شهرستان کامیاران به عنوان شهر منتخب استان آغاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه کامیاران به علت دارا بودن ۸۵ درصد بلوک‌های آماری شهر دارای ژئو کد به عنوان شهر پایلوت انتخاب شده است،   اضافه کرد: این طرح از ابتدای دی ماه آغاز شده و تا پایان ماه نیز به اتمام می‌رسد.

او به ویژگی‌های انتخاب شهر آزمایش سرشماری اشاره کرد و گفت: شهر منتخب باید دارای ژئوکد پستی (تعیین موقعیت جغرافیایی کد پستی روی نقشه) و نزدیک به مرکز استان باشد که با توجه به این ملاک‌ها در کردستان شهر کامیاران انتخاب شد.

ازهاری خاطرنشان کرد: ثبت اطلاعات اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس www.ncr.ir  صورت می‌گیرد و اگر تعدادی از خانوار‌ها برای ثبت اطلاعات به مشکل برخوردند می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، پست، فرمانداری و شهرداری نسبت به انجام این امرو اقدام کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه هدف از اجرای طرح آزمایشی بررسی نقاط ضعف سرشماری الکترونیکی است، خاطر نشان کرد: درصدد هستیم نقاط ضعف طرح به حداقل برسد و براساس این طرح وظایفی برای شهرداری و دیگر دستگاه‌های ذیربط در این طرح مشخص شده و ملاک عمل هم طرح تفصیلی و آخرین مطالعات جامع شهر است.

او بیان کرد: در این سرشماری فردی به عنوان آمارگیر به طور مستقیم به منازل مردم مراجعه نمی‌کند و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

ازهاری بر اصل محرمانه بودن اطلاعات شهروندان تاکید کرد و گفت: شهروندان به هیچ عنوان نگران افشای اطلاعات خود نباشند، چون که اطلاعات در سایت‌ها محرمانه است و صرفا جهت اجرای یک طرح آزمایشی است.   

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در پایان از صدا و سیما و اصحاب رسانه درخواست کرد برای آگاهی بیشتر مردم اطلاع رسانی‌های لازم انجام شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز در این جلسه گفت: تقویت، بهبود و تکمیل داده‌های اداری و زیرساخت‌های سرشماری ۱۴۰۵ که این مهم منجر به بروزرسانی محدوده‌ها و نقشه‌ها، پلاک کوبی شهر‌های منتخب می‌شود از جمله رویکرد‌های اجرای این طرح است.

مسعود سالمی‌بوکانی افزود: اول بهمن ماه سال جاری نتایج در سامانه به ثبت می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.