اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه راه اندازی سامانه الکترونیکی۳۰، ۷۰ را یک حرکت بزرگ سازمان تامین اجتماعی در سالیان اخیر دانست و گفت : هدف از راهاندازی این سامانه کاهش حضوری ۷۰ درصدی مراجعه کنندگان به شعب و ادارات تامین اجتماعی با ارائه ۳۰ نوع خدمت پر تردد به صورت الکترونیکی بود که امروز در استان کرمانشاه این ۳۰ خدمت به ۴۰ نوع خدمت رسیده است.
وی از جمله خدمات سامانه الکترونیکی ۳۰، ۷۰ را؛ بستن اخذ قرارداد با بیمه تامین اجتماعی، دریافت حکم و فیش حقوق، پرداخت حق بیمه، حق اولاد، بارگذاری مداراکی مانند گواهی تحصیل دانشجویان تحت تکفل، و کارفرمایان میتوانند لیستی حق بیمه شان را از طریق این سامانه پرداخت کنند، ابلاغ بدیهی، بازرسی بگیرند، اعتبار و و ضعیت امور را بدون مراجعه به تامین اجتماعی و شعب و کارگزاریها دریافت کنند.
کاکایی به مزایای فراوان این سامانه الکترونیکی در راستای سهولت انجام خدمات و رفاه حال بیمه شدگان اشاره کرد، گفت: کاهش ائتلاف وقت متقاضیان، مسائل ترافیک شهری و ایاب و ذهاب، حذف کاغذ بازی و تسریع در انجام کارها و بسیار موارد دیگر از جمله مزایای پنهان این سامانه الکترونیکی ۳۰،۷۰ است .