مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: این استان از دهم تا هفدهم دی ماه امسال میزبان سومین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران است.

عبدالله بحرالعلومی گفت: این رویداد سینمایی پیش از این در دو استان همدان و بوشهر برگزار شده و سومین دوره آن با حضور میهمانانی از ۱۲ شهر کشور و تحت نظارت سه نفر از اساتید مجرب عرصه فیلم‌سازی در استان اردبیل در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه در این دوره‌ها اساتید یک حرکتی را از ایده تا اجرا پیش می‌برند، می گوید: هنرآموزان با ارائه ایده‌ها و بحث و بررسی و پرورش آنها در کلاس‌های آموزشی در محضر اساتید ایده‌ها به مرحله اجرا در می‌آیند که در نهایت قرار است پس از پایان دوره‌ها سه فیلم در سه ژانر معمایی- پلیسی، کمدی و ملودرام تولید شود.

انجمن سینمای جوانان ایران دفتر استان اردبیل در طول ۳۷ سال فعالیت ۱۳ بار عنوان دفتر برتر و تهیه‌کنندگی برتر جشنواره‌ها در کشور را به خود اختصاص داده و در سطح دفاتر انجمن سینمایی کشور از لحاظ آموزشی رتبه دوم را دارد.

این انجمن در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده و تاکنون ۹ دوره مدیریتی را تجربه کرده و به عنوان متولی برگزاری مهم‌ترین رویدادهای سینمایی در استان، برنامه‌های متنوع و مرتبط با سینما را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

این انجمن در طی این سال‌ها با پذیرش بالغ بر چهار هزار نفر در زمینه‌های آموزش فیلمسازی و دوره‌های تکدرس فیلمبرداری ، عکاسی ، فیلمنامه‌نویسی ، تدوین ، منشی صحنه ، عکاسی پرتره ، نورپردازی و اعضای آزاد ، تعداد ۲ جشنواره منطقه‌ای ،هشت جشنواره استانی فیلم مهر، ۲ جشنواره فیلمنامه‌نویسی استانی و منطقه‌ای ، بیش از ۵۰ اردوی عکاسی ، ۹ دوره هفته فیلم و عکس ، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی ، بیش از ۵۵ نمایشگاه عکس با موضوعات متنوع پاتوق فیلم کوتاه و دهها جلسه رونمایی و نمایش فیلم و کارگاه‌های رایگان فیلمنامه‌نویسی ، عکاسی ، نورپردازی و داستان‌نویسی را برگزار کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.