حجت الاسلام و المسلمین اژه ای گفت: دشمن به تحسین شهید سلیمانی، زبان می گشاید و آمریکا تصریح می کند، خطرناک ترین دشمن من ژنرال قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه امروز در آیین تقریب ، روحانیت و مقاومت در محل مصلای امام علی (ع) شهر کرمان گفت: ایمان و عمل صالح مورد تاکید قرآن کریم است و این دو عبارت بارها تاکید شده شده و خدا برای کسانی که ایمان می آورند و عمل صالح انجام می دهند، قدر و منزلت جایگاه والایی را لحاظ کرده است.
 
او افزود: زرنگ ترین و کم ترین افرادی هستند که در دنیا بیشترین مطاع را برای دنیا جاویدان به دست آوردند و سردار سلیمانی که بود ؟! چگونه زیست؟!  و چگونه به شهادت رسید؟! و از دنیا رفت و همین امروز وجود او در دنیا چه ثمرات و برکاته دارد.
 
او گفت:شهید سلیمانی به تاسی از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) ، اولیا و اوصیا و عشق به همه خوبی ها زیست.
 
حجت الاسلام محسنی اژه ای بیان داشت: شهید سلیمانی دین را خوب شناخت و از دین به خوبی پیروی و عمل کرد و هر چه بود در راه خدا گذاشت و خدا هم برای او سنگ تمام گذاشت.
 
او بیان کرد: شهدای ما به ویژه سردار شهید سلیمانی با پیروی از مکتب جمهوری اسلامی با بنیانگذاری امام راحل و پیروی از رهبر انقلاب و جرعه نوش آموزه های قرآن،مکتب اسلام و سیدالشهدا (ع) ببینند یک تنه چه کرد؟!
 
رییس قوه قضاییه بیان داشت: معنویت سردار سلیمانی بر دل های مردم نفوذ کرد و شهید سلیمانی در شبانگاهان مانند مقتدای خودش نافله شب می خواند، تضرع و زاری می کرد و اگر کسی او را در این حال می دید فکر می کرد عارفی است که شبانه روز در حال عبادت است.
 
او گفت: سردار سلیمانی فردا در میدان جنگ آنچنان در مقابل دشمن رزم می کرد و سخت است و تاکتیک و راهبرد و هدف دارد که دشمن به تحسین او زبان می گشاید. آمریکا تصریح می کند، خطرناک ترین دشمن من ژنرال قاسم سلیمانی است.
 
او با اشاره به تلاش های اطلاعاتی دشمن برای حمله به حزب الله در ۲۰۰ نقطه و اینکه گفتند این نقطه ها را می زنیم و از دست حزب الله خلاص می شویم، تاکید کرد: سربازان دست آموخته مکتب قرآن و اسلام به گونه دیگر تدبیر می کنند. 
 
او افزود: سید حسن نصرالله یکی از یاران همرزم شهید سلیمانی با سایر رزمندگان اسلام با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران به سرداری شهید سلیمانی در جنگ ۳۳روزه ای که انجام دادند نقشه شیطانی آن ها را نقش بر آب شد  کردند، درحالی که دشمنان از فناوری های نوین حمایت سرویس های نیروهای تربیت شده برای شناسایی ۲۰۰ نقطه بهره بردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد: شهید سلیمانی به میدان آمد و آن کسانی که فکر می کردند بر لبنان سیطره پیدا  می کنند و نیروی مقاومت را از بین می برند و یا تضعیف می کنند؛ دستشان را بالا می برند در حالی که ۳۳روز با همه تجهیزات روز دنیا به میدان آمدند و در مقابل آن ها سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله با دست خالی پیروز میدان شدند.
 
او تصریح کرد: شهید سلیمانی این گونه نبود که در جنگ بخواهد شرع خدا و رهبری و هدف خودش را فراموش کند و در همان لحظاتی که در آتش دشمن به سر می برد و احساس می کرد هیچ چیزی و لحظه ای را برای مقابله با دشمن نباید از دست داد، به خدا توجه داشت و مراقب بود که مبادا جان یک انسان بی گناه از بین نرود.
 
رئیس قوه قضائیه  تصریح کرد: آمریکا هزینه های بسیاری انجام داد تا  جلوی بیداری مسلمانان در برابر نظام سلطه جهانی و جهانخواران بایستد و  مسلمانان را به جان هم بیندازد  و با ایجاد داعش اختلاف بین مسلمانان را زیادتر کند و مبارزه آن ها را از شیاطین بزرگ منحرف کنند و وقتی آن ها را به جان هم انداختندتا آن ها را از خودشان دور کنند و گفتند: اسلحه ها را به آن ها می فروشیم و آن ها را  بیشتر به خودمان وابسته می کنیم و منابع انرژی و گاز آن ها را می بریم و مثل آنهایی که باج دادند می شویم.
 
 او بیان داشت: جوانان کشورهای مختلف از اهل سنت و شیعه دریافتند توطئه عجیبی است و این چیزی که به نام اسلام علم کردند چیز خطرناکی ست و همه دست به دست هم دادند و سردار سلیمانی سرباز اسلام شد.
 
رئیس قوه قضائبه گفت: شهید سلیمانی را خداوند در دل ها نفوذ داد و چه کسی می تواند جمعیتی از آفریقا آسیا و ملت های مذاهب مختلف را در کنار هم جمع کند؟!  و این وحدت و انسجام را به وجود بیاورد.
 
 او افزود: رزمندگان اسلام در برابر مکر و توطئه دشمن جنگیدند  و داعش در واقع آمریکا را شکست داد و اهدافی که سال ها برای آن تلاش و پول خرج کردند تا بتواند قدرت شیطانی آمریکا را در منطقه توسعه دهد، دوباره شکست خورد. 
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای بیان داشت: شهید سلیمانی بهترین عاملی بود که وحدت را در بسیاری از کشورها نه فقط در منطقه بین شیعه و سنی و بین خیلی از موحدین، حتی غیر مسلمان ایجاد کرد و  به گفته خودش ۱۴و ۱۵سال است که با بسیاری از علمای شیعه اهل سنت در خارج منطقه و منطقه ارتباط داشت.
 
او بیان داشت: جمهوری اسلامی به شهید سلیمانی میدان و فکر داد و از او پشتیبانی کرد تا بتواند این میادین را فتح کند و این کار اسلام است که انسان های بزرگ تربیت می کند تا دین خدا را یاری کنند و شهید سلیمانی وقتی در جنگ ۲۲روزه رفت به حمایت از مظلوم برخاست که هم شیعه و سنی و هم غیر آن بود.
 
 رئیس قوه قضائیه بیان داشت: اینکه فقط از شهید سلیمانی و شهدا تجلیل کنیم خیلی خوب است؛ اما کافی نیست ما باید ببینیم شهید سلیمانی چگونه زیست و آن گونه زندگی کنیم.
 
او تصریح کرد: شهید سلیمانی یار انقلاب  و یار دلسوخته مردم و نظام و رهبری بود . 
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: شهید سلیمانی در همه صحنه‌ها به عنوان فرمانده سپاه قدس کار می‌کرد و کار فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و نظامی انجام می‌داد و در مقابل دشمن سخت و در برابر مردم خودش بسیار متواضع و بسیار مهربان بود و گاهی با هزار مشغله و گرفتاری که داشت اگر یک مظلوم و یا خانواده شهید را می‌دید، خودش به خانه او می‌رفت و حرفش را گوش می‌داد و پیگیر کارش می‌شد و چه کسی باور می‌کند شهید سلیمانی با این همه کار؛ اما از مظلوم دفاع می‌کرد؟!
 
او بیان کرد: امروز دشمن باز هم از شهادت سلیمانی می‌ترسد؛ زیرا می‌داند شهید سلیمانی‌ها به‌وجود می‌آیند و این جمعیت در تشییع جنازه او و این همه عشق علاقه به او را می بینید. 
 
رئیس قوه قضاییه بیان داشت: امروز آنچه برای ما اهمیت زیادی دارد، شناختن نقشه‌های دشمن است، دشمنان ما حقیقتا احمق هستند و دست به کار‌هایی می‌زنند که دست‌شان را زود رو می‌کنند؛ اما ترفند‌های مختلفی برای ایجاد شکاف بین صفوف مردم به ویژه در بین علما ایجاد می کنند که باید مراقب باشیم.
 
او  با بیان این مطلب که به لطف خدا مردم روشن هستند، تصریح کرد: طی دو، سه ماه اخیر دشمن خیلی تلاش کرد؛ اما مردم و دستگاه‌ها هوشیار و در میدان هستند و دشمن به جایی نمی‌رسد.
 
حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: در دو، سه روز گذشته همکاران قضایی من کار فوق‌العاده‌ای کرده‌اند و بیش از ۳ هزار نفر با کمک مردم و خیران، گذشت شکات و طلبکاران به حرمت سردار حاج قاسم سلیمانی از زندان آزاد می‌شوند و خیلی از شکات گفتند به عشق امام حسین (ع)، به عشق زهرای مرضیه (س) و به حرمت شهید سلیمانی بخشیدم. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار