تاکید بر دریافت دُز یادآور واکسن کرونا در خراسان رضوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قبل از ورود موج هشتم کرونا برای دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام شود.

محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جلسه قرارگاه مدیریت کرونا گفت: با توجه به روند موجود در دیگر کشورها، موج هشتم بحران کرونا دیر یا زود وارد کشور ما خواهد شد و باید قبل از ورود این موج برای دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام شود و همه نکات بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک مورد توجه قرار گیرد.

او افزود:با توجه به روند افزایشی آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در کودکان بر تقویت و سرعت‌بخشی خدمات درمانی در حوزه اطفال تاکید ویژه داریم.

افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری زمینه‌ای جهت دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

 مجید جعفری‌نژاد معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: با توجه به پایان یافتن بحران کرونا و ادامه‌دار بودن وضع کرونایی کشور، توصیه می‌شود مردم دست کم سالی یک نوبت دُز یادآور واکسن کرونا تزریق کنند.

او افزود: افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر از دیگر گروه‌های جامعه نیازمند دریافت دُز یادآور واکسن کرونا هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شیوع موج هشتم بحران کرونا در بیشتر کشور‌های جهان به همه افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری زمینه‌ای که حداقل ۶ ماه از دریافت آخرین دُز واکسن کرونایشان گذشته است توصیه می‌شود برای دریافت دُز یادآور این واکسن اقدام کنند.

مجید جعفری‌نژاد بیان کرد: پیرو این موضوع از همه مراکز واکسیناسیون کرونا خواسته شده است که ساعت کاری خود را با ۲.۵ ساعت افزایش تا ساعت پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشند.

افزایش ۵ درصدی آمار مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا

مریم سالاری رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق آمار ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بستری جدید حاد تنفسی در استان داشتیم که افزایش ۱۲ درصدی را در این خصوص نشان می‌دهد.

او افزود: در حال حاضر مجموع بستری‌ها در استان با علائم حاد تنفسی ۵۶ نفر است که ۱۲ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد : همچنین در شهر مشهد ۳۵ بستری جدید و ۳۴ بستری موجود داریم که ۸ نفر از آن‌ها در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

سالاری بیان کرد: همچنین آمار مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا ۵ درصد افزایش دارد و آمار تست‌های مثبت کووید رپید و پی‌سی‌آر هم افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در فروردین سال ۱۴۰۲ با توجه به قرار داشتن ماه مبارک رمضان در ایام نوروز روند افزایشی مانند سال قبل مشاهده نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار