عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به آغاز عملیات احداث تونل- زیرگذر تقاطع غیرهمسطح S۲۰ در غربیترین نقطه حریم پایتخت، احداث این تقاطع غیرهمسطح را اقدامی در جهت تکمیل گردشهای ترافیکی تقاطعات شهر تهران دانست و یادآور شد این پروژه شامل احداث ۲ دستگاه تونل با طول ۱۲۰ متر با ۲ خط عبوری و ۲ مسیر پیاده رو بوده و اجرای گردش¬های پرتقاضای ترافیکی از قبیل دسترسیهای شرق به جنوب و جنوب به غرب به همراه اصلاح هندسی مسیرهای موجود و اجرای شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی نیز در دستور کار آن قرار دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۸۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری در این پروژه انجام شده است، از اجرای تیرهای پیش رو در بستر بزرگراه شهید خرازی خبر داد و گفت: اجرای این تیرها که تاکنون نیمی از آنها حفاری و بتنریزی شده است، سبب افزایش ضریب پایداری در زمان حفاری تونل و به حداقل رساندن نشستهای احتمالی خواهد شد. به این ترتیب و با اتمام عملیات تحکیم و پایدارسازی روباره تونلها در هفتههای آتی، عملیات حفاری این معابر زیرزمینی آغاز خواهد شد.
شعبانی با اشاره به تغییرات اعمال شده در طراحی تونل جهت حذف معارض لوله آب خام ۲۰۰۰ میلیمتری، از دکل برق، تیرهای روشنایی و دوربین کنترل سرعت به عنوان بخشی از موانع تاسیساتی پروژه نام برد.