رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی راه کنترل موج جدید کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به احتمال شیوع مجدد بیماری کرونا، گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک مهم‌ترین راه جلوگیری از شیوع مجدد کرونا است.

دکتر سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر بیماری کرونا در استان و کشور آمار اندکی دارد و وضعیت فعلا نگران کننده نیست، گفت: در روز‌های گذشته شاهد شناسایی افراد مبتلا به سویه جدید کرونا در کشور بوده ایم و با توجه به شیوع این بیماری در کشور‌های اروپایی و شرق آسیا ورود خطر ورود این سویه و شویع آن در کشور محتمل است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مهم‌ترین راه کنترل این بیماری رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات در اماکن سر بسته است.

دکتر محبی با اشاره به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس و دانشگاه‌های استان، گفت: اتخاذ روش‌هایی برای تهویه مناسب کلاس‌ها و استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع این بیماری ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، تصریح کرد: افرادی که دارای علائم بیماری تنفسی هستند نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در اجتماعات دقت لازم را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تزریق واکسن را از جمله راه‌ها موثر در کنترل بیماری کرونا خواهند و گفت: افرادی که تا کنون واکسن نزده‌اند یا از تزریق نوبت قبلشان ۶ ماه گذشته است برای تزریق واکسن باید مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار