فرماندار ویژه مهاباد گفت: عملیات عمرانی و طرح‌های گردشگری برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران توسط دهیاری و با نظارت فرمانداری در محوطه غار صورت خواهد گرفت.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در حاشیه بازدید از غار آبی تاریخی سهولان گفت: ساماندهی وضعیت ورودی و خروجی، اصلاح مسیر‌های دست یابی و بازسازی زیرساخت‌های خدماتی جز اولیت‌های اصلی برای این غار است.

وی ادامه داد: طبق گزارش دهیاری از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۱۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند.

غار سهولان مهاباد دومین غار بزرگ آبی ایران است که در ۴۳ کیلومتری شمال شرقی مهاباد در محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

این غار شبیه غار علیصدر همدان بوده و با جلوه‌های طبیعی و قندیل‌های منحصر به فردی که دارد در دامنه رشته کوه‌های کوتر قرار دارد.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود که به نگین گردشگری آذربایجان مشهور شده است.

فرماندار ویژه مهاباد در راستای بررسی مشکلات و ساماندهی زیرساخت‌های رفاهی و خدمات از غار آبی تاریخی سهولان این شهرستان بازدید به عمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.