دولت انگلیس اعلام کرد در تلاش برای ایجاد جایگزین سوخت روسیه، یک صندوق ۹۰ میلیون دلاری برای افزایش قابلیت‌های هسته‌ای ایجاد می‌کند.

دولت انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یک صندوق ۹۰ میلیون دلاری برای توسعه ظرفیت سوخت هسته‌ای خود ایجاد خواهد کرد، زیرا به دنبال جایگزینی برای سوخت وارداتی از روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است این اقدام در تلاش برای «توسعه جایگزین‌های عرضه سوخت روسیه» و «تقویت امنیت انرژی انگلیس» صورت می‌گیرد.

به گفته دولت، هدف این صندوق ایجاد قابلیت‌های بیشتر در تولید سوخت و توسعه فناوری‌های پیشرفته در این زمینه، از جمله تبدیل اورانیوم تازه استخراج شده و بازفرآوری شده است. دولت انگلیس افزود که تبدیل اورانیوم بازیافتی در حال حاضر در خارج از روسیه در دسترس نیست.

انگلیس از فروردین‌ماه امسال اعلام کرد قرار است انرژی هسته‌ای را به عنوان مهم‌ترین استراتژی تولید انرژی خود قرار دهد. بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس این طرح را پس از یک دوره کشمکش‌های سیاسی شدید، تنش در بازار‌های انرژی و قبوض سنگین انرژی ارائه کرد.

انگلیس مانند کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، به شدت به گاز وارداتی از روسیه وابسته است. پس از حمله روسیه به اوکراین و بروز اختلال در عرضه انرژی، قبوض برق و گاز در این کشور به طور سرسام‌آوری گران‌تر شده و مردم برای پرداخت هزینه‌های خود با مشکل مواجه شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار