دانستنی های رانندگی؛

از نکات رانندگی هنگام شب تا پارک کردن خودرو در سر بالایی

دانستن این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه، رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

دانستن نکات مهم و آموزشی در حین رانندگی با خودرو‌های سواری موضوعی بسیار مهم است و  این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

هرروز راس ساعت ۱۶ عصر در حوزه حوادث و انتظامی (گروه اجتماعی) ‌ می‌توانید این نکات کوتاه و مفید را بخوانید: 

۱: رانندگی در باران، نحوه ترمز زدن ماشین‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. اگر به‌طور ناگهانی پای خود را روی پدال ترمز فشار دهید، در بهترین شرایط فقط باعث پاشیدن آب به اطراف خواهید شد. قفل شدن چرخ‌ها، انحراف از مسیر و خیس شدن دیسک و لنت ترمز با ایست‌های شدید و ناگهانی ایجاد می‌شوند. بهترین و مناسب‌ترین راه، رانندگی با سرعت مطمئن است؛ زیرا نیازی به ترمز گرفتن ندارد و تأثیرات منفی روی سیستم ترمز خودروی شما نخواهد گذاشت.

۲: سرمای بیرون ماشین و گرم بودن داخل آن، باعث تشکیل بخار روی شیشه‌های می‌شود. متأسفانه در هوای ابری و بارانی نیز این موضوع بسیار شایع است و باعث کم شدن دید راننده و بالا رفتن درصد خطر خواهد شد. پاک کردن شیشه از درون ماشین، یکی از روش‌هایی است که برخی رانندگان انجام می‌دهند؛ اما این کار باعث حواس‌پرتی و از بین رفتن تمرکز از جاده می‌شود. روشن کردن فن یا کولر ماشین و در برخی خودرو‌ها استفاده از وارمر‌های شیشه، باعث حذف بخار و بهتر شدن دید رانندگان می‌شود.

۳: قبل از شروع رانندگی در شب، مخصوصاً در جاده‌ها، باید ابتدا از سلامت چراغ‌ها و زاویه نور مطمئن شوید. همچنین، با وجود امکان تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین، از سبقت غیر‌مجاز در کنار این ماشین‌ها خودداری کنید. زیرا دید کامیون‌ها نسبت به جاده، بسیار کمتر است و احتمال تصادف و آسیب‌های جبران‌ناپذیر افزایش می‌یابد.

۴: پارک در سر بالایی کار سختی نیست، زیرا خودرو به راحتی با رها کردن ترمز به عقب می‌رود. روی ترمز تسلط کافی داشته باشید و با ترمز‌های مقطع، کنترل خودرو را به دست بگیرید. پس از این که خودرو در محل مورد نظر قرار گرفت ترمز دستی را بالا بکشید و فرمان را به طور کامل به طرف راست بپیچانید. ماشین را خاموش کنید و با گرفتن کلاج، دنده را در حالت ۱ قرار دهید. برای احتیاط بیشتر می‌توانید از قرار دادن سنگ زیر لاستیک‌ها برای جلوگیری از به راه افتادن خودرو استفاده کنید.

۵: اگر دائما در حالی که پشت فرمان هستید وحشت کنید، بزرگترین خطری که در برابر شما وجود دارد، خودتان هستید. هنگام رانندگی سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.   نسبت به اعتراض سایر رانندگان به رانندگی خود، واکنشی نشان ندهید چرا که ذهن شما را بیشتر درگیر می‌کند. وقتی پشت فرمان هستید، می‌توانید با پخش کردن موسیقی آرامش بخش، بر استرس خود غلبه کنید. پیش از حرکت نیز نفس عمیق بکشید تا از حمله عصبی احتمالی در حین رانندگی جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید با شرکت در دوره‌های خصوصی آموزشگاه رانندگی نیم کلاج بر ترس خود غلبه کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار