معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : هیچگونه کمبودی از لحاظ گوشت قرمز نداریم، بنابراین نگرانی بابت تولید گوشت قرمز نداریم. به دنبال واقعی کردن قیمت گوشت هستیم.

سیروس نوروزی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به خشکسالی و افزایش نهاد‌های دامی و به تبع بالا رفتن هزینه تولید، افزایش گوشت قرمز قابل پیش‌بینی بود.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته دامداران استان به علت اینکه قادر به نگهداری دام‌های خود نبودند؛ دام‌های خود را با ضرر عرضه می‌کرد؛ آمار به نحوی بود که آمار کشتار دام مولد از حالت طبیعی خارج شده بود و روندی افزایشی داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اخیرا برای کنترل قیمت با تصمیم ستاد تنظیم بازار استان، صادارت دام از استان ممنوع اعلام شد و با همکاری بسیج اصناف نظارت‌ها تشدید یافته تا گوشت با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد.

تصریح کرد: گوشت قرمز منجمد گوسفند و گوساله داخلی و وارداتی با کیفت عالی در فروشگاه‌های بزرگ استان بدون محدودیت و همچنین به صورت سیار با اولویت مناطق حاشیه‌نشین درحال توزیع است.

وی در خصوص تأمین گوشت گرم، گفت: برای تأمین گوشت گرم بحث استمرار تولید مهم است و باید در این رابطه هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده دیده شود.

نوروزی اظهار کرد: برای استمرا تولید برنامه گوشت قراردادی را در دستور کار قرار دادیم بدین صورت که شرکت پشتیبانی امور دام استان برای دوره‌های پرواری دام سبک گوسفند مدت چهار ماه نهاده‌ها را در اختیار دامداران قرار دهد تا دام پرورش دهند و به بازار عرضه کنند.

وی خطاب به شهروندان، گفت: از قدیم‌الایام استان کرمانشاه قطب تولید گوشت قرمز در استان بوده و هیچگونه کمبودی از لحاظ گوشت قرمز نداریم، بنابراین نگرانی بابت تولید گوشت قرمز نداریم سالانه بالغ بر ۱۴ هزار تُن گوشت قرمز به سایر استان‌های کشور و حتی خارج از کشور صادر می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.