پویش بذرافشانی و نهال‌کاری ۳۰۰ هکتار از مراتع میامی آغاز شد

رییس اداره منابع طبیعی میامی گفت: پویش بذرافشانی و نهال‌کاری ۳۰۰ هکتار از مراتع میامی با مشارکت همیاران طبیعت و بهره‌برداران مرتعی آغاز شد.

 ابراهیم صادقی  افزود: این پویش در راستای حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع شهرستان میامی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۵۵۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است، ابراز کرد: اجرای پویش بذرافشانی و نهال‌کاری از اولویت‌های کاری این اداره به شمار می‌رود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی هدف از کشت بذر بادام کوهی را تقویت پوشش گیاهی دانست و اضافه کرد: دلیل کشت بذر‌های انتخابی، مقاوم بودن آن‌ها در برابر کم آبی است.

صادقی، از کشت ۳۰۰ هکتار گیاه دارویی «باریجه» و «وشق» در مراتع این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان کشت در مراتع روستایی به صورت مشارکتی با هدف اصلاح و احیای مراتع و تقویت اقتصادی بهره‌برداران و روستاییان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بذر کشت شده در این مراتع توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تامین شد، افزود: حدود ۲ تا سه سال این سطح زیرکشت مرتعی به صورت قرق است و سپس بهره‌برداری آن بر عهده روستاییان خواهد بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با بیان اینکه از اقدام‌های اساسی حفظ خاک و توسعه پوشش گیاهی، مشارکت تمام اقشار جامعه است، تصریح کرد: تحقق این امر نیاز به فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی جامعه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.