فرزند مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به استقبال گسترده طرح «ولایت» گفت: بنا به درخواست برخی از مسئولان دولت جدید، قرار است دوره طرح «ولایت» برای آنان برگزار شود.

حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، فرزند مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در حین بازدید از برگزاری دوره طرح «ولایت» در شیراز گفت: به گفته بسیاری از اساتید حوزه و دانشگاه اثرگذاری دوره طرح «ولایت» بر کسی پوشیده نیست.

او با اشاره به استقبال گسترده از این طرح گفت: تقاضامندی برگزاری این دوره به گونه‌ای شده است که با کمبود استاد برای آن مواجه شده‌ایم و برای حفظ اثرگذاری و کیفیت این دوره‌ها با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

به گفته فرزند آیت‌الله مصباح یزدی به دلیل تقاضامندی برخی از مسئولان دولت جدید، قرار است دوره طرح «ولایت» برای آنان برگزار و اجرایی شود به همین دلیل می‌گوییم با کمبود استاد مواجه هستیم.

این عضو هیئت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه یکی از موانع طرح و توسعه این دوره نداشتن استاد است، گفت: این مهم بیانگر آن است تاکنون دوره طرح ولایت با موفقیت برگزار شده است لذا تربیت استاد از برگزاری دوره مهم‌تر است.

مصباح با یادآوری خاطرات مرحومش گفت: تأکید همیشگی مرحوم پدر این بود که ما بنده‌ایم و هر لحظه باید تشخیص دهیم خدا از ما چه انتظاری دارد و چه وظیفه‌ای در قبال او داریم. حقیقتاً سراسر زندگی ایشان به همین نحو گذشت و در این مسیر به هیچ عامل دیگری و یا تهدیدی اهمیت نمی‌داد. اگر احساس می‌کردند وظیفه‌شان حضور در عرصۀ علمی است، تمام همت و تلاش خود را در آن راستا قرار می‌دادند.

او با اشاره به خاطره‌ای از پدر بزرگوارشان گفت: ایشان همیشه بیان می‌کردند اگر یک کار مهم در دنیا انجام داده باشم و اثرگذاری آن احساس شود همین دوره طرح ولایت است که امیدوارم مورد رضایت حق تعالی قرار بگیرد.

یادآور می‌شود، طرح ولایت، دوره‌ای آموزشی است که با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و با ابتکار و مدیریت علامه مصباح یزدی (ره)، اکنون نزدیک سه دهه است که سبب ایجاد تحولات عمیق معرفتی و معنوی در نخبگان، دانشجویان و طلاب و فضای فرهنگی کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.