همایش بین المللی شعر شاخه طوبی برگزار شد

همایش بین المللی شعر "شاخه طوبی" یادمان سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شاعرانی از ایران و افغانستان در سنندج برگزار شد.

همایش بین المللی شعر "شاخه طوبی" یادمان سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی و با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان، شورای هماهنگی انقلاب اسلامی کردستان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج و سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان در کتابخانه مرکزی سنندج برگزار شد.

در این همایش علاوه بر شاعرانی از استان کردستان، شعرایی از سراسر کشور و همچنین کشور افغانستان نیز حضور داشتند و به صورت مجازی اشعار خود را برای حاضران قرائت کردند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این همایش گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در عمق تلاش خود برای کشور، نظام و انقلاب از رشادت، حماسه، مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی سنگ تمام گذاشت و خداوند نیز بهترین خاتمه را برای وی قرار داد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: برگزاری مراسم‌های بزرگداشت و یادواره این شهید بزرگوار برای همه ما سرشار از بهره معنوی است اما جدای از این مراسم‌ها ما باید بفهیم چگونه از زندگی، سیره و روش ایشان بهره بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه شعرا و هنرمندان می‌توانند در اشعار و آثار خود به بیان خصوصیات اخلاقی، رفتاری و تلاش‌ها رشادت‌های حاج قاسم بپردازند، گفت: همچنین در این زمینه می توان از فضای مجازی بهره برد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: شعر یک زبان هنر برای بیان عواطف در زمینه‌های مختلف، حماسه‌ها و غیره است و از شعرا تقاضا می‌شود دیوان اشعار آیینی را مطالعه کرده و در مجالس شهدا از آن بهره بگیرند.

در ادامه این آیین تعدادی از شعرا به قرائت شعر در مورد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و از تعدادی از آنان هم تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.