ایجاد ۳ هزار سامانه خورشیدی با هدف توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار در اردبیل

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از ایجاد ۳ هزار سامانه خورشیدی در استان با هدف توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار خبر داد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان گفت: طرح توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار از طریق ایجاد ۳هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی بر اساس توافق‌نامه ۵ جانبه میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت نیرو، سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در استان اردبیل اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در نشست هم‌اندیشی طرح توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار با ایجاد سامانه خورشیدی گفت: ایجاد اشتغال، کمک به معیشت، رفع فقر و توانمندسازی اقتصادی اقشار کم‌برخوردار ساکن در مناطق روستایی و حاشیه شهرها، افزایش ظرفیت تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، از اصلی‌ترین اهداف طرح مذکور است.

ضرورت اهتمام جدی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در اردبیل

علی قیطانی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل نیز در این نشست با اعلام حمایت از اجرای این طرح، بر ضرورت اهتمام جدی و همراهی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط استان در مسیر اجرایی شدن آن تأکید کرد.

عباس نوظهور، مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل هم در این نشست با بیان این‌که سهمیه استان در سال جاری استقرار ۳ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی در راستای طرح توانمندسازی افراد کم‌برخوردار است، بیان کرد: نصب یک‌هزار و ۲۰۰ سامانه خورشیدی با ظرفیت تولید ۵ کیلووات در ساعت، بر روی پشت بام روستاییان مناطق محروم آغاز شده است.

خرید تضمینی برق تولیدی در سامانه‌های خورشیدی

حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز در این نشست تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، با انعقاد قرارداد با متقاضیان طرح، برق حاصل از تولید در سامانه‌های خورشیدی را به‌صورت تضمینی خریداری می‌کند.

گفتنی است؛ در این نشست، ضمن بیان نظرات و پیشنهاد‌های حاظران در راستای اجرای موفق این طرح، مقرر شد به‌منظور افزایش آگاهی جامعه هدف، با تشکیل کارگروه و برگزاری دوره آشنایی با حضور مدیران اجرایی یا نماینده‌ای از شهرستان‌ها اقدام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.