مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۲۷۵ هزار و ۲۱۱ تن بار از طریق حمل و نقل ریلی این منطقه به ترکیه صادر شد.

آقای قربانی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ۲۷۵ هزار و ۲۱۱ تن بار از طریق حمل و نقل ریلی منطقه آذربایجان به ترکیه صادر شد گفت:عمده اقلام صادراتی حمل شده شامل شیشه فرآوری شده، محصولات نهایی حوزه آهن آلات، مواد پتروشیمی، صنایع غذایی مانند شیرینی و شکلات بود.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافت.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی ٥۸۸ هزار و ٥۷۲ تن حمل و نقل بین المللی در منطقه آذربایجان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱٥ درصد افزایش یافت.

آقای قربانی خاطرنشان کرد: میزان حمل و نقل بین المللی در ۹ ماهه نخست امسال ٥۱۲ هزار و ۸۳۸ تن بود.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان کل بار جابجا شده در ۹ ماهه نخست امسال را از طریق خطوط ریلی راه آهن این منطقه یک میلیون و ۱٤۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش ۹٥ درصدی میزان بار تخلیه شده در این اداره کل ادامه داد: در طی این مدت ٦۲٦ هزار و ٤۲۰ تن بار تخلیه شده است در حالی که میزان بار تخلیه شده در این اداره کل در سال گذشته ۳۲۱ هزار و ٥۲٥ هزار تن بود.

آقای قربانی یادآوری کرد: در ۹ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۲۳ مسافر از طریق حمل و نقل ریلی در این منطقه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۱۹ هزار و ۸٥۲ نفر بود ۸۸ درصد افزایش یافت.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: از کل مسافران جابجا شده در این منطقه ۳۷۳ هزار و ۱۰۱ نفر از طریق قطار‌های حومه‌ای و یک میلیون و ۳٥٤ هزار و ۲۲ نفر از طریق قطار‌های بین شهری جابجا شدند.

آقای قربانی افزود: در این مدت میزان جابجایی مسافر در قطار‌های حومه‌ای حدود ۳.۸ برابر و قطار‌های بین شهری حدود ٦۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مسافر جابجا شده در قطار‌های حومه‌ای منطقه آذربایجان در مدت مشابه سال قبل ۷٦ هزار و ۹٥۷ نفر و تعداد مسافر جابجا شده در قطار‌های بین شهری ۸٤۲ هزار و ۸۹۵ نفر بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.