فرمانده پیشمرگ کُرد عراق:

سردار سلیمانی اجازه نداد به ناموس کُرد‌ها تجاوز شود

محمود سنگابی گفت: شهید گرانقدر سردار سلیمانی اجازه نداد که به ناموس کُرد‌ها تجاوز شود.

محمود سنگابی یکی از فرماندهان پیشمرگ کُرد عراق و همرزم حاج قاسم پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در سالن آزادی مرکز استان کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به بازگویی خاطره‌ای از حماسه‌های شهید مقاومت پرداخت و اظهار داشت: زمانی‌که با داعش می‌جنگیدیم نیرو‌های عراقی نتوانستند مقاومت کنند به خاطر همین حاج قاسم به فریادمان رسید.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در تمام جبهه‌های جنگ پا به پای با ما بود، گفت: حاج قاسم در زمانی‌که داعش نزدیک هولیر و خالقین رسید، بسیاری از فرماندهانمان همچون شیخ منصور قهرمانی در مقابل دشمن به شهادت رسیدند و خوشبختانه حاج قاسم با حضورش ما را نجات داد.

این فرمانده پیشمرگ کُرد عراق با بیان اینکه شهید سلیمانی اجازه نداد که به ناموس کُرد‌ها تجاوز شود و کرامت همه ما را حفظ کرد، تصریح کرد: اگر همکاری جمهوری اسلامی و حضور حاج قاسم و ابومهدی مهندس نبود نمی‌توانستیم با داعش مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه با همت حاج قاسم و حاج محمد رضا مسگریان شهر "سعدیه" عراق از شر داعش آزاد شد، ادامه داد: در آن دوران حاج قاسم گفتند در سه روز داعش را شکست می‌دهیم، که دقیقا همین اتفاق افتاد.

سنگابی با بیان اینکه داعش به‌نام اسلام و با حمایت استکبار جهانی و دولت‌های عربی برای سرنگونی مسلمانان به‌ویژه کُرد‌ها به میدان آمده بود، بیان کرد: ما همه مناطقمان را با خون شهیدانمان و حاج قاسم آزاد کردیم؛ در جنگ با داعش ۸۱ فرمانده ما شهید شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۱, داعش ۳۰۰ عملیات را در منطقه انجام داده و جوان زیادی از ما را به شهادت رساند، اضافه کرد: آن‌ها وحشی و سر انسان‌ها را می‌برند و زن‌ها را می‌فروشند.

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه ایران همواره حامی و همکار ما بوده است، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ ۱۸۲ هزار از جوانان و پیرو و جوان ما را انفال و شهید کردند و تنها جمهوری اسلامی به دادِمان رسید.

وی ملت کرد را با وفا و قدرشناس توصیف کرد و ادامه داد: حمایت‌های مردم ایران به ویژه کردستانی‌ها در زمان جنگ را فراموش نمی‌کنیم که چطور ما را در خانه‌هایشان اسکان و مراقبت‌مان کردند.

این فرمانده عراقی عنوان کرد: زمانی‌که داعش ما را محاصره کرده بود و جان و ناموس زن و بچه‌هایمان در خطر بود، حاج قاسم به دادمان رسید و همه با هم قول دادیم که کردستان عراق را تنها نگذاریم که این کار را هم کردیم و اکنون پشیمان نیستیم.

حاج محمود با بیان اینکه در برابر همه شهیدان انقلاب اسلامی و حاج قاسم سر تعظیم فرود آورده و هیچ‌گاه رشادت‌ها و زحمات حاج قاسم را فراموش نمی‌کنیم، تاکید کرد: امیدواریم ناآرامی‌های به اتمام و بار دیگر آرامش به منطقه بازگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.