دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان با طراحی و راه اندازی سامانه هوشمند پایش بهره‌وری شاول در معادن، به جلوگیری از خروج ارز و افزایش بهره وری معادن کمک کرد.

محمد رضایی دشتکی طراح و سازنده سامانه «پایش هوشمند بهره‌وری شاول‌ها» با اشاره به استفاده از حدود ۵۰۰ دستگاه بیل و شاول در صنایع معدنی، اظهار کرد: تا پیش از این مشکلات ناشی از تولید در معادن را به حساب کمبود شاول‌های نوین می‌گذاشتند و این سامانه را از کشور‌های دیگر همچون چین، ژاپن و آمریکا به قیمت حدود ۱۲ میلیون دلار می‌خریدند.

او ادامه داد: در حالی که با بکارگیری این سامانه، امکان ارزیابی واقعی بهره‌وری و کنترل میزان تولید در چرخه اقتصادی معادن قابل مشاهده و اندازه گیری است.

این پژوهشگر با بیان اینکه قابلیت‌های مدیریتی این سامانه با سامانه‌های گران‌قیمت خارجی برابری می‌کند گفت: قیمت مناسب در ازای نقش راهبردی آن در برنامه‌ریزی‌های معادن، بازار مناسبی را در میان مشتریان داخلی و خارجی به ویژه کشور‌های همجوار همچون عربستان و ترکیه فراهم می‌کند.

رضایی دشتکی با بیان اینکه با بیان اینکه این سامانه قابلیت نصب روی هرگونه بیل و شاول در صنایع سدسازی و راه‌سازی را نیز داراست افزود: در طرح توسعه سامانه هوشمند پایش بهره‌وری شاول‌ها، علاوه بر به‌روز رسانی سامانه، پایش هوشمند بهره‌وری روی دامپ تراک‌های معدنی نیز درحال اجراست.

سامانه هوشمند پایش بهره‌وری شاول رتبه اول فناوری‌های معدنی را از سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین بخش معدن و صنایع معدنی اینوماین ۳ در سال ۱۴۰۰ و عنوان پایان‌نامه برتر دومین جشنواره استارپوزال را در سال ۱۳۹۹ کسب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.