۶۷ درصد سرقت‌های سال جاری در استان زنجان کشف شد

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: آموزش و آگاه‌سازی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت در جامعه محسوب می‌شود و امسال ۶۷ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در این استان کشف شده است.

سرهنگ حمیدرضا قدیمی  معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی هوشمندانه و ارتقاء دانش حرفه ای پلیس از اصول اساسی و مهم انتظامی، امنیت عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه است.
وی همچنین از افزایش ۶۸ درصدی کشف به وقوع سرقت منزل و ۹۷ درصدی کشف به وقوع سرقت خودرو ، ۷۸ درصدی کشف به وقوع سرقت مغازه ، ۷۳ درصدی کشف به وقوع سرقت موتورسیکلت، ۷۱ درصدی کشف به وقوع سرقت احشام و ۶۶ درصدی کشف به وقوع سرقت اماکن، در دربازه زمانی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و بر تقویت نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف در پیشگیری از سرقت در استان تاکید کرد
.
معاون عملیات فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به جایگاه مهم مردم در تولید و ارتقاء امنیت، تصریح کرد: مردم مهمترین بازوی توانمند نیروی انتظامی در اجرای برنامه های پیشگیرانه هستند.

سرهنگ قدیمی با اشاره به نقش آموزش و آگاهسازی در کاهش مستمر سرقت، هم افزایی درون سازمانی و برون سازمانی را از مهمترین راهکارهای موثر در پیشگیری از سرقت عنوان کرد و گفت : آموزش و آگاهسازی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از وقوع انواع سرقت در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی هوشمندانه و ارتقاء دانش حرفه ای پلیس از اصول اساسی و مهم مجموعه انتظامی، امنیت عمومی و پیشگیری از جرایم در جامعه است افزود: حضور به موقع پلیس به همراه گشت های مستمر و هدفمند می تواند زمینه وقوع بسیاری از جرایم و سرقت‌ها را در سطح جامعه از بین ببرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان با تاکید بر پدیده سرقت به عنوان یکی از مولفه های مهم در کاهش احساس امنیت اجتماعی، توجه به تاثیر پدیده های جمعی و کنش های متقابل اجتماعی در بروز سرقت را مقدمه ای مهم در شناخت، تبیین و اتخاذ راهکارهای کاربردی پیشگیرانه در رویکرد پلیس علمی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت و پیشگیری از آن، از مطالبات و انتظارات به حق مردم و از اولویت های اصلی پلیس است، تصریح کرد: تحقق این امر مستلزم مشارکت اقشار مردم و مسئولان و همکاری آنها با پلیس است و باید هشدارهای انتظامی کاربردی شده و به آموزش های همگانی در جوامع هدف در پیشگیری از سرقت توجه جدی شود.

سرهنگ قدیمی اقدامات کاربردی درراستای کاهش سرقت و استرداد اموال به مال باختگان را از اولویت های فراجا اعلام و بیان کرد: اقدامات مقابله ای در این راستا تقویت شده و در نظر داریم با تزریق تجهیزات پیشرفته و به کارگیری نیروهای توانمند، اقدامات پیشگیرانه بهتری را برای کاهش سرقت در سطح استان انجام دهیم.

وی ارائه آموزش‌های کیفی را در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی مؤثر دانست و گفت: در سال‌های اخیر توجه ویژه ای به مقوله آموزش شده است که با ادامه آن می‌توان گام‌های بلندی در پیشگیری از جرم و ارتقاء فرهنگ پیشگیرانه برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.