ضرورت اهتمام جدی برای تسهیل آبرسانی به شالیزار‌های گیلان

استاندار گیلان بر لزوم تسریع در اقدامات مورد نیاز در جهت بهبود روند تأمین آب کشاورزی اراضی شالیزاری این استان تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه بررسی روند ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و آب بندان‌های استان با اشاره به فصل جدید زراعی بر ضرورت تسریع در اقدامات مورد نیاز در جهت بهبود روند تأمین آب کشاورزی شالیزار‌ها تأکید کرد.

او همچنین به ظرفیت‌های قانونی بند ز تبصره ۸ بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل، ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها، تالاب‌ها و سد‌ها و تسریع در جبران خسارت و ترمیم خرابی‌های ناشی از وقوع سیل و جلوگیری از افزایش خسارت از جمله ظرفیت‌های قانونی در بودجه امسال است.

استاندار از صراحت قانونگذار در حوزه آب‌بندان‌ها و چگونگی انجام امور خبر داد و گفت: در این خصوص مدیران باید با حمایت و اعتماد نسبت به یکدیگر امور را پیش ببرند.

عباسی با بیان اینکه بخش آب در استان گیلان یک مسئله بسیار مهم و حیاتی است، افزود: میزان بارش در مناطق بالادست مشخص نیست و باید برای تأمین آب کشاورزی مورد نیاز در سال زراعی پیش رو از ظرفیت آب‌بندان نهایت بهره را ببریم.

او با بیان اینکه سیل به رودخانه‌های گیلان آسیب زده است، افزود: عقب نشینی رودخانه‌ها خسارت زیادی به مردم و بخش کشاورزی وارد کرده که در این راستا مدیران اجرایی نباید منتظر تأمین اعتبار برای ترمیم رودخانه‌ها و کاهش خسارات باشند.

لایروبی رودخانه ها

استاندار گیلان بر ضرورت هوشمندی مدیران اجرایی در انتخاب پیمانکاران دارای اهلیت تأکید و تصریح کرد: مردم منتظر اصلاح امور هستند و برای جلب رضایتمندی و رفع مشکلات آنان نباید تعلل کرد.

عباسی با تأکید بر لزوم برخورد با پیمانکارانی که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند، گفت: به پیمانکارانی که در انجام تعهد خود نسبت به مردم و دولت کوتاهی می‌کنند نباید پروژه‌ای داده شود.

جلسه ساماندهی رودخانه‌ها و آب بندان‌های گیلان

او به پیمانکاران در خصوص تعلل در تکمیل پروژه‌های استانی و ملی هشدار داد و تصریح کرد: مدیران و فرمانداران با پیمانکاران متخلفی که پروژه‌ها را محملی برای ایجاد درآمد و رانت برای خود کرده اند، به طور جدی برخورد کنند چراکه چنین مواردی در دولت انقلابی جایگاهی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.