رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نبوغ نظامی سردار سلیمانی در عرصه رزم، عامل کلیدی آزاد سازی سوریه‌ای بود که به جز دمشق همه مناطق آن از دست رفته بود.

حیدر آسیابی افزود: اقدامات ایشان برای حفظ تمامیت ارضی کشور‌های منطقه، نقشه آمریکا و صهیونیست‌ها را برای تغییر نقشه خاورمیانه، نقش بر آب کرد.

آسیابی گفت: داعش، جنگ نیابتی علیه کشور ما بود تا درگیری را به داخل کشور ما بکشانند، اما با تلاش و مجاهدت‌های سردار، ناکام ماندند و امروز ما در منطقه تا دریای سیاه و مدیترانه دسترسی داریم.

آسیابی افزود: سردار سلیمانی مرد میدان و عمل بود، ارادات و تمسک به اهل بیت داشت و ولایتمداری مهمترین ویژگی سردار دل‌ها بود.

رییس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، شهادت سردار سلیمانی از سوی آمریکا را مصداق بارز ترویسم و برخلاف کنوانسیون‌های بین الملل عنوان کرد و گفت: اقدام دولت جنایتکار آمریکا در خصوص ترور سردار سلیمانی، یک اقدام خصمانه و غیرقانونی بر علیه تمامیت ارضی عراق و حاکمیت جمهوری اسلامی و مصداق تروریسم دولتی بود و طبق کنوانسیون‌های بین المللی مصداق بارز توسل به زور غیرقانونی و اقدام تروریستی است.

او گفت: در دستگاه‌های قضایی ایران و عراق دو پرونده و یک کمیته مشترک تشکیل و در حال پیگیری و رسیدگی به این ترور سردار هستند و به دلیل عدم دسترسی آسان به متهمان و ابعاد گسترده آن، اتخاذ تصمیم زمان بَر است.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان‌خود به اغتشاشات اخیر هم اشاره کرد و گفت: دشمن با اغتشاش به دنبال وحدت شکنی، شائبه افکنی و خدشه دار کردن اعتماد عمومی نسبت به نظام است چرا در عرصه نظامی توان مقابله با ایران قوی را ندارد.

حیدر آسیابی افزود: دشمن با بهانه فوت خانم امینی، جوانان و نوجوانان ما را برای اعتراض به صورت احساسی و هیجانی خیابان‌ها کشاند.

او افزود: در صحبت‌هایی که با بازداشتی‌های اخیر داشتیم برخی افراد نمی‌دانستند اقداماتی که انجام داده اند از منظر حقوقی جرم است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ما می‌دانستیم که دشمنان مردم را سپر انسانی می‌کنند لذا نظام خویشتنداری کرد و به تدریج ماهیت نقشه شوم دشمن برای مردم برملا شد و توطئه خنثی شد.

او گفت: در گرگان نوجوانی در زیرگذر تصادف و فوت کرد رسانه‌های معاند به اغتشاشات ربط دادند یا در مورد دیگری خانم جوانی در اتاق عمل و به علت عارضه قلبی فوت کرده بود دوباره تلاش کردند به اغتشاشات ربط بدهند تا جایی که خانواده‌های فوت شدگان واکنش نشان داده و نسبت به دروغ پراکنی آنان معترض شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ما بیش از این که در میدان اغتشاشات آسیب ببینیم در فضای مجازی آسیب دیدیم و با بمباران تبلیغات روانی مسموم و اخبار کذب رسانه‌های معاند مواجه بودیم.

او افزود: خوشبختانه این بار هم مانند چهار دهه گذشته مردم با هوشیاری توطئه دشمنان را ناکام گذاشتند و تجربه نشان داده است شجره طیبه انقلاب تنومندتر از آن است با این جریانات مقطعی آسیب اساسی ببیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.