۵۰ هزار تن آبزیان از ایران صادر شد

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور از افزایش صادرات آبزیان در ۹ ماه امسال خبر داد.

وحید صالحی در بوشهر سازمان دامپزشکی را متولی تضمین سلامت و بهداشت محموله‌های داخلی، صادراتی و وارداتی دانست و گفت: در موضوع صادرات کالا‌های زیر مجموعه دامپزشکی به خصوص در حوزه آبزیان که سهم بزرگی از صادرات غیرنفتی دارد با هماهنگی‌های انجام شده صادرات افزایش یافته است.

او بازار‌های هدف را چین، اورآسیا، روسیه، مالزی و دیگر کشور‌ها دانست و بیان کرد که این صادرات در قالب تفاهم‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد که حجم صادرات با افزایش و ارتقا وضعیت بهداشتی سبب شد کالا‌های صادراتی ایران در دنیا بهتر شناخته شود و بازرگانان بازار‌های بیشتری در دست بگیرند.

صالحی از افزایش ۲ برابری صادرات محصولات آبزیان و کشاورزی در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته تقریباً ۳۵ هزار تن صادرات میگو و ماهی از کشور صادر شده است.

او ادامه داد: در ۹ ماه سال جاری افزون ۵۰ هزار تن انواع آبزیان از کشور صادر شده که حجم عمده‌ای آن از استان بوشهر بوده است.

صالحی از همکاری تولیدکنندگان در به‌روز کردن استاندارد‌ها قدردانی کرد و گفت: تولیدکنندگان برای مطابق کردن کالا‌ها و محموله‌ها با الزامات بین‌المللی و بهداشتی کشور‌های هدف صادراتی مورد توجه قرار می‌دهند.

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور نیز با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه صادرات دام زنده از سوی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد که یکی از مراکز اصلی صادرات دام در کشور استان بوشهر است و تنها مرکز قرنطینه دام کشور در بوشهر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.