معاون وزیر صمت گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی برای واحد‌هایی که در بازپرداخت بدهی خود دچار مشکل شده اند تسهیلاتی را در نظر گرفته است.

صدیف بیک‌زاده در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کاشان گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور امهال وام‌ها را مصوب کرده و واحد‌های تولیدی می‌توانند با مراجعه به بانک برای پرداخت ۷.۵ درصد، ۶ ماه تنفس و پنج سال تقسیط بدهی‌های خود اقدام کنند.

او افزود: واحد‌های تولیدی که یک جا و ظرف ۶ ماه برای تسویه اقدام کنند، سود سالیانه ارزی پیش بینی شده هفت درصد برای آن‌ها به چهار درصد کاهش می‌یابد و جرایم به طور کلی بخشوده می‌شود.

به گفته معاون وزیر صمت، واحد‌های تولیدی که بخشی از تسهیلات و حتی یک درصد آن را از قبل پرداخت کرده باشند امتیاز ویژه و یک درصد تخفیف هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

بیک زاده گفت: واحدی که به هر دلیلی نمی‌تواند برای بازپرداخت تسهیلات به صورت یک جا اقدام کند به صورت ۴۸ ماهه می‌تواند برای تقسیط بدهی اقدام کند، اما درصد بخشودگی درنظر گرفته شده برای کسانی که یک جا تسویه می‌کنند، شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

او با بیان اینکه ۱۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در کشور وجود دارد گفت: از زمان آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، بیشترین مشکلات این واحد‌ها را کمبود نقدینگی، نیازداشتن به تسهیلات بانکی، فرسودگی ماشین آلات، تامین مواد اولیه و دغدغه‌های حقوقی اعلام کرد.

بیک زاده با تاکید بر اینکه سیاست وزارت صمت در احیای این واحد‌ها کمک به سرمایه‌گذاران این طرح هاست گفت: در مرحله بعدی واحد‌هایی که زیر ۷۰ درصد تولید دارند مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند تا از حالت نیمه فعال به شرایط تولید کامل برسند.

او ادامه داد: در گام سوم طرح‌هایی که پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد دارند در اولویت تکمیل قرار گرفته‌اند و در ستاد تسهیل به این واحد‌ها کمک می‌شود تا با دریافت سرمایه در گردش و ثابت بتوانند به مسیر تولید بازگردند.

معاون وزیر صمت و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کاشان از راه اندازی کلینیک‌های عارضه‌یاب برای رفع مشکلات این واحد‌ها خبر داد و افزود: در این کلینیک‌ها مشکلات واحد‌های راکد و نیمه تعطیل در عرضه محصول و فروش بررسی می‌شود و رفع مشکلات آن‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.