لامرد سوگوار درگذشت حجت الاسلام دکتر سید مجتبی برهانی

جامعه نویسندگان و فرهنگیان شهرستان لامرد سوگوار حجت الاسلام دکتر سید مجتبی برهانی شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مجتبی برهانی در سن۷۹سالگی دارفانی ر وداع گفت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مجتبی برهانی در سال ۱۳۲۲ هجری شمسی در محله بود (بید) شهر لامرد در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی خود را در مدارس لامرد سپری کرد، عشق و علاقه فراوان او به علوم دینی، او را به حوزه نجف رساند تا دوره مقدماتی دروس حوزه را در مدارس نجف بگذراند.

در دوره سطح حوزه، از محضر آیت الله معرفت، شهید مدنی، لنکرانی و برخی دیگر از اساتید نجف بهره برد و از دروس خارج فقه از آیات عظام فاضل لنکرانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و تفسیر آیت الله جوادی آملی و اخلاق مرحوم آیت الله مشکینی و آیت الله مظاهری فیض برد.

در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ مدرک دکترای حوزه در رشته معارف اسلامی شد و در کسوت استادی در دانشگاه‌های تهران و قم مشغول به تدریس در رشته معارف شد.

او در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در دو سنگر تبلیغ و رزم فعالانه حضور داشت و مسوولیت معاون فرهنگی تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع)، ۲۷ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد و افتخار جانبازی در عملیات والفجر ۱۰، برگ زرینی در دفتر ایثارگری او است.

از او آثار فاخر و ارشمندی به یادگار مانده که کتاب‌های: آشنایی با مباحث کلامی در ۵ جلد، فاطمه گلواژه آفرینش، سیمای مومنان در قرآن، سیری در معارف قرآن، مرواردید آفرینش، فاطمه تجلیگاه انوار آفرینش، خمس نامه، منشور بین المللی اسلام در ۱۰ جلد، کوثر آفرینش در ۳ جلد، برهان التفاسیر، الحجاب؛ ظاهرة الحضاریة عریقة و چندین عنوان کتاب دیگر می‌توان نام برد.

این شخصیت فرهنگی در شامگاه دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱، در سن۷۹سالگی در شهر قم دیده از جهان فرو بست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار