نمایشگاه فارس ویترین صنعت کشور/حضور ۱۳۵ تولید کننده در نمایشگاه صنعت و چرم شیراز

دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع چوب، ماشین آلات و مواد اولیه و شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در سایت نمایشگاهی فارس آغاز به کار کرد.

علی فرهادی گفت: صنعت؛ کلید واژه توسعه یافتگی و قدرت در تمام ابعاد و به ویژه اقتصاد است. حکومت، کشور و نظامی می‌تواند ادعای پیشرفت و مدرنیته را داشته باشد که در مقوله مهم و کلان صنعت پیشرو باشد.

او گفت: در کشور ما وابستگی به در آمد نفتی همواره در طول تاریخ مانعی بزرگ برای توسعه یافتگی ایران از شاهراه صنعت بوده است، اما همواره علی رغم همه‌ی فراز و فرود‌ها دستیابی به رشد و توسعه صنعتی از چشم انداز‌های اصلی کشور در عموم برنامه‌های کوتاه و بلند مدت بوده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: پیشرفت‌های حاصله در بعضی از حوزه‌ها مثل صنعت دفاعی، هوا و فضا و... حاکی از استعداد و توانمندی دانشمندان ایرانی است که می‌تواند الگویی برای سایر حوزه‌های صنعت باشد.

فرهادی گفت: قطعا باید قبول کرد که کشور‌هایی در دنیا از حیث صنعت جلوتر از ما در حرکت هستند و به همین خاطر باید با تعامل و گفتگو و تبادل دانش و تجربه و رقابت در یک فضای علمی و اقتصادی این عقب ماندگی را جبران کرد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس با بیان اینکه این عناوین نمایشگاهی در مساحت پانزده هزار متری سالن‌های حافظ، سرو، بهار و نرگس برپا می‌شود، گفت: نمایشگاه‌ها به عنوان پیشران اقتصاد کشور، ظرفیت و بستر مهمی هستند که می‌توانند فناوری‌های صنعتی و اقتصادی داخلی و خارجی را در کنار هم قرار دهند تا ضمن معرفی برترین‌های هر حوزه، تلاش شود صنعت کشور به سمت شکوفایی و رونق رهنمون گردد.

او گفت: در این دوره نمایشگاهی حدود ۹۵ تولیدکننده داخلی از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و البرز حضور دارند.

فرهادی گفت: به همراه این عناوین نمایشگاهی، نخستین نمایشگاه تخصصی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته در سالن ملاصدرا برگزار می‌شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: در این نمایشگاه نیز حدود ۴۰ شرکت تولیدی این حوزه از برند‌های معروف کشور حضور دارند.

او با بیان اینکه در کشور فقط هفت استان تولید کننده کفش و کیف چرم هستند و همگی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: شرکت کنندگان از استان‌های اذربایجان شرقی، تهران، اصفهان، همدان، قم، زنجان، اردبیل و فارس در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: این عناوین نمایشگاهی تا روز شنبه هفدهم دی ماه در سایت نمایشگاهی فارس برپاست و علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار