توزیع گوشت‌های قرمز منجمد گوساله نر و گوسفند نر پرواری

مدیر پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت : گوشت‌های قرمز منجمد از گوساله نر پرواری و گوسفند نر پرواری است که با رعایت اصول بهداشتی و استاندارد‌های لازم و با قیمت دولتی در سطح استان در حال توزیع است.

علی قربانی مدیر پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت : در اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی دولت و حذف ارز یارانه‌ای از ۲۲ اردیبهشت‌ماه به بعد؛ قیمت نهاده‌های دامی افزایش یافت.

وی ادامه داد: حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه‌ها برای پرورش دام برای تولید گوشت قرمز در ارتباط با خوراک دام است که افزایش قیمت آن بر تولید تأثیر گذاشت.

مدیر پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: پشتیبانی امور دام به عنوان یک سیستم کاملا دولتی وظیفه ذخیره‌سازی گوشت قرمز و مرغ و هچنین تأمین نهاده‌های دامی را برعهده دارد که در این راستا به عنوان متولی؛ آمادگی برای توزیع گوشت منجمد به صورت گسترده با نرخ مصوب را داریم. همانگونه که از روز‌های گذشته بنا بر اقتضی بازار و تصمیمات قرارگاه امنیت‌غذایی سازمان جهاد کشاورزی و کارگروه تنظیم بازار استان گوشت منجمد قرمز گوسفند و گوساله در حال توزیع است.

وی در خصوص سلامت گوشت‌های منجمد در حال توزیع، افزود: این گوشت‌های منجمد از گوساله نر پرواری و گوسفند نر پرواری است که با رعایت اصول بهداشتی و استاندارد‌های لازم و با قیمت دولتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی از شهروندان خواست گوشت مورد نیاز خود را از قصابی‌ها و مراکز معتبر تهیه کنند و افزود: تمامی دام‌هایی که به صورت بهداشتی در کشتارگاه‌ها کشتار می‌شوند، سلامت امعاء و احشاء و لاشه توسط دامپزشک مستقر به دقت کنترل می‌شود تا محصولی که به عنوان گوشت در قصابی‌ها عرضه می‌شود با اطمینان خاطر به دست مصرف‌کننده و شهروندان برسد.

قربانی خاطرنشان کرد: مدیریت بازرسی سازمان جهاد کشاورزی و به تبع واحد‌های متناظر در جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، بازرسی بسیج اصناف به صورت ویژه توسط اکیپ‌های مشترک دامپزشکی، شبکه بهداشت و... بر تمامی قصابی‌ها به لحاظ قیمت و کیفیت نظارت دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.