معاون استاندار اصفهان افزایش پرواز‌های مستقیم خارجی و معرفی اصفهان به عنوان پایلوت پرواز مستقیم هواپیمای پهن پیکر به خارج از کشور را خواستار شد.

در نشست مشترک معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با رئیس سازمان هواپیمایی کشور، امیررضا نقش، یادآور شد: یکی از مطالبات قدیمی استان اصفهان با توجه به ضرورت و ظرفیت‌های ممتاز در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی، بازرگانی و تولیدی و قرارگرفتن در شاهراه ارتباطی کشور، داشتن شرکت هواپیمایی مستقر همانند بسیاری از استان‌ها بوده که خوشبختانه مورد موافقت قرارگرفته و تا چند ماه آینده راه اندازی می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت فوق العاده فرودگاه اصفهان به عنوان فرودگاه بین‌المللی و شاخص در کشور، تصریح کرد: کارگو (ترمینال باری) اصفهان پس از فرودگاه امام خمینی (ره) یکی از مجهزترین کارگو ترمینال‌های کشور است، اما نیازمند مساعدت شرکت‌های هواپیمایی به ویژه شرکت‌های تخصصی بار هوایی و هواپیما‌های کارگو است تا بتواند در صادرات هوایی گام خوبی موثر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید به اینکه ما خواستار بازگشت مسیر‌های هوایی داخلی حذف شده در سال‌های اخیر هستیم، تصریح کرد: پرواز به شمال کشور از جمله رامسر، رشت، ساری و گرگان حذف شده که لازم است با توجه به مطالبات مردم و فعالان اقتصادی برای ازسرگیری آن‌ها مساعدت شود.

نقش با اشاره به لزوم افزایش تعداد پرواز‌های اصفهان_ تهران، از رئیس سازمان هواپیمای کشوری خواست تا پرواز‌های خارجی باتوجه به زیرساخت خوبی که با افتتاح فرودگاه خارجی در اصفهان ایجاد شده برقرار و اصفهان پایلوت راه اندازی هواپیمای پهن پیکر هواپیمایی جمهوری اسلامی برای پرواز‌های خارجی و بار شود.

اوبا اشاره به اینکه اکنون ۱۵ تا ۲۰ پرواز خارجی در هفته از اصفهان برقرار است، از افزایش تعداد پرواز‌ها به ویژه به مقاصد قطر، ترکیه، کویت و دبی و نیز راه اندازی پرواز اصفهان_ دمشق برای جابه‌جایی زائران و بار بین المللی خبر داد.

در این نشست رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز با اشاره به اینکه یکی از راهبرد‌های اساسی کشور ساخت هواپیماست، اظهار کرد: یقین داریم هرجایی که توانایی ایجاد کردیم تحریم برداشته شده و در حوزه‌هایی از این دست مدیون اصفهان و صنایع آن هستیم.

محمدی‌بخش افزود: خوشبختانه ساخت هواپیما که چند سالی با تدبیر غلط متوقف شده بود اکنون با دستور رئیس‌جمهوری اجرایی شده که همین امر به تنهایی تحولی ملی است.

او با تاکید بر اینکه در صنعت هوایی باید به دنبال جهش باشیم، گفت: نگاه ریاست جمهوری در زمینه ارتقای صنعت هوایی شجاعانه بوده و این در حالی است که با تکلیف به بخش‌های مختلف می‌توان زمینه صادرات به کشور‌های همسایه را فراهم و در شرایط تحریم به اقتصاد کشور کمک کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه اختیارات خوبی در حوزه هوایی داده شده، افزود: اکنون در حوزه خرید، ساخت و تجهیز ۱۷۵ هواپیمای فعال داریم، اما خرید هواپیما هم در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.