رئیس کل دادگستری مازندران از افزایش ۲۱ درصدی دادرسی‌های الکترونیک در محاکم استان خبر داد.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه بیش از ۹ هزار دادرسی الکترونیک در ۶ ماهه نخست امسال در استان انجام شده است، گفت: انجام دادرسی‌های الکترونیک در محاکم مازندران در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲۱درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به افزایش روند صلح و سازش در پرونده‌های قضایی استان در طول سال جاری، افزود: میزان صلح و سازش صورت گرفته تعداد پرونده‌های با قابلیت صلح وسازش ۷۵هزارو ۵۰۶ مورد بوده که از این تعداد ۶۹ هزارو ۲۳۳ فقره پرونده منتهی به صلح وسازش شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: میزان درصد صلح وسازش به کل پرونده‌ها در شش ماهه نخست امسال ۳۱ درصد بوده که روندی افزایشی را نشان می‌دهد.

او با اشاره به صدور مجازات‌های جایگزین حبس در محاکم استان، افزود: حدود ۴ هزار و ۷۳۳مورد مجازات‌های جایگزین حبس در شش ماهه نخست امسال صادر شده است که روند افزایشی در این راستا را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به نهاد‌های ارفاقی (غیر ازجایگزین حبس) نیز گفت:۱۳ هزار و ۹۹۶ مورد نهاد‌های ارفاقی در این بازه زمانی داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه ۵۳۰ نفر از مددجویان مازندران از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند، افزود: استفاده از پابند الکترونیک نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۷ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار