نماینده ولی فقیه در گلستان بر بهره مندی از آئین اعتکاف برای جهاد تبیین تاکید کرد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروزپنجشنبه ۱۵ دی در نخستین نشست منطقه‌ای نمایندگان مردمی اعتکاف در گرگان گفت: من به نوبه خود با سیاسی کردن اعتکاف مخالف هستم، اما این دیدگاه نباید با تبیین مسائل در نظر گرفته شود.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: باید در مراسم اعتکاف نگاه استکبار جهانی و جنگ شدید رسانه‌ای برای فاصله انداختن مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی به درستی به نسل جوان و جامعه تبیین شود.

او افزود: همه آحاد جامعه باید شرایط حساس کنونی و هجمه‌ای که از سوی بدخواهان می‌شود را به درستی درک کنند و حتی بدانند که وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چگونه بوده است، الان در چه شرایطی است و با اتکای به توانمندی‌های علمی و جوانان مستعد به کجا خواهیم رسید که این همان مسئله تبیین است که همه باید به آن توجه کنند.

آیت الله نورمفیدی گفت: باید نهایت برنامه‌ریزی برای حضور افراد موثر و بهره‌گیری درست تبیینی در سخنرانی ها را داشته باشیم تا ضمن اثرگذاری، آن خلوت راز و نیاز به درگاه الهی هر چه بیشتر مد نظر قرار گیرد. 

او با بیان اینکه باید فلسفه دقیق برگزاری اعتکاف و خلوتی که یک مومن با خدا برقرار می‌کند به درستی بازگو شود، افزود: توحید، خداشناسی و رسیدن به معرفت الهی، ریشه همه مسائل امروزی جامعه ما است و اگر فلسفه توحید به درست تبیین شود، مسئله اخلاق و همه مسائل جامعه ما درست می‌شود.

منبع: صدا و سیما 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.