رئیس جمهور روسیه ، موشک‌های مافوق صوت زیرکان را رونمایی کرد که پاسخی به سامانه ضد موشکی پاتریوت آمریکایی در اوکراین است.

بعد از حمله موشکی اوکراین به یک پایگاه نظامی روسیه در ماکییوکا، در شرق اوکراین و افزایش انتقاد‌ها در روسیه از سیاست‌های کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، موشک‌های مافوق صوت زیرکان را رونمایی کرد که گفته می‌شود پاسخی به این حمله و استقرار سامانه ضد موشکی پاتریوت آمریکایی در اوکراین است.

به گزارش شبکه فرانس ۲۴، شوک بمباران ماکییوکا، شهر اوکراینی در نزدیکی دونتسک، در منطقه دونباس، در شب ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ که در نتیجه آن به گفته مقامات روسیه ۸۹ سرباز روسی کشته شدند، همچنان روسیه را در التهاب قرار داده است.

پوتین در مراسمی که در آن، سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور نیز حضور داشت و معلوم نیست دقیقا در چه منطقه‌ای از آب‌های سرزمینی روسیه برگزار شده بود، گفت: مطمئن هستم که چنین سلاح‌های قدرتمندی به روسیه اجازه می‌دهد به طور موثر در برابر تهدید‌های خارجی محافظت شود و به دفاع از منافع ملی بپردازد.

لوکاس اوبین، مدیر تحقیقات ایریس، دکتر ژئوپلیتیک و متخصص در امور روسیه معتقد است: پوتین با این کار می‌خواست به آمریکایی‌ها نشان دهد ابزار و تجهیزات نظامی کاربردی برای ناکام گذاشتن سامانه ضد موشکی پاتریوت کنونی و سامانه‌های ضدموشکی آینده آن‌ها را دارد.

در همین راستا سرگئی شویگو، روز چهارشنبه تاکید کرد: موشک‌های زیرکان روسیه، قادر به غلبه بر هر سامانه دفاع ضدهوایی در جهان است که در واقع، این کنایه به سامانه‌های پیشرفته ضدموشکی پاتریوت آمریکا بود.

ولادیمیر پوتین اطمینان داد هیچ سامانه ای، توان مقابله با زیرکان را ندارد، زیرا مافوق صوت است یعنی می‌تواند از سرعت ۵ ماخ (۶۱۷۴ کیلومتر در ساعت) فراتر رود و به هر هدفی در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری ضربه بزند. رئیس جمهور، طی سخنرانی در دسامبر ۲۰۱۸ وجود این سلاح‌های نسل جدید را تایید کرده بود.

اندیشکده آمریکایی Missile Defense Advocacy Alliance در این خصوص چنین توضیح می‌دهد: در طول پرواز، این موشک به طور کامل با ابری از پلاسما پوشانده می‌شود که هرگونه پرتو فرکانس رادیویی را جذب و موشک را برای رادار‌ها نامرئی می‌کند. حالا باید دید چنین موشکی چه تاثیری در میدان نبرد اوکراین دارد؟ واقعیت امر آن است که هنوز معلوم نیست شرکت روسی Mashinostroyeniya چه تعداد از این موشک‌ها که بین هشت تا ۹ متر طول دارند، ساخته و در اختیار ارتش روسیه قرار داده است. این مسئله مهم است، چون در شرایط تحریم، ساختن تعداد زیادی از این نوع موشک‌ها برای روسیه دشوار است. از این گذشته، این یک موشک راهبردی است که برای هدف قرار دادن اهداف مهم و راهبردی استفاده از آن، مقرون به صرفه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۶ دی ۱۴۰۱
ابر قدرتی فقط با ساخت موشک و سلاح محقق نمی شود روسیه وقتی توانست قطعات و خودرو و لباسشویی و لبنیات و.... مردم خودش را در داخل کشورش طراحی کند و بسازد و تولید کند آن موقع خودش را در برابر امریکا ببیند والا موشک هایپر سونیک که از قطعات ساخت غرب و پردازنده های امریکایی و.... استفاده می کند حتما آسیب پذیری دارد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۶ دی ۱۴۰۱
شما نگران ساخت موشک ها نباش. ما ۴۵ ساله تحریم خارجی و داخلی هستیم بازم موشک می سازیم. امیدوارم روسیه از موشک هاش استفاده کنه و اکراین رو با خاک بکسان کنه.
Iran (Islamic Republic of)
کرامت سلیمی
۰۸:۱۴ ۱۶ دی ۱۴۰۱
جنگ اوکراین یکی از مسخره ترین و مزخرفترین جنگهای 80 سال اخیر است.

از یک طرف روسیه را دومین ابرقدرت جهان وصاحب یکی از بزرکترین زرادخانه های  سلاحهای متعارف و هسته ای معرفی کردند و از طرف دیگر روسیه در گرداب جنگ اوکراین گیر افتاده است و برای تهیه سلاح و مهمات جنگی محتاج کشورهای ایران و کره شمالی و سوریه است.!!!!!!!!!!!!!!!

ایا این به تمسخر گرفتن و توهین به شعور ملتها نیست؟؟؟؟


ایا این نشان نمی دهد که گلوبالیستها ، ملتها را احمق هایی می دانند که از درک واقعی موضوعات عاجزند و با کمک رسانه هایشان هر دروغ و هر چرندیاتی را در باور انها می ریزند.

بعید نیست بعد از مدتی مسکو و سایر شهرهای روسیه بمباران و موشکباران شود و روسیه نتواند هیچ عکس العملی نشان دهد.

اگر به تحولات بعد از جنگهای جهانی اول و دوم نگاه کنیم می بینیم که :

شوروی ابرقدرتی قلابی و ساختگی توسط گلوبالیستها بود که   هم در ظاهر نقش رقیب اتمی  امریکا را بازی می کرد تا عدم استفاده از سلاح هسته ای در جنگها توجیه شود و بگویند جنگ هسته ای برنده ندارد و دروغ بودن سلاح هسته ای لو نرود و ملتها همچنان در ترس و وحشت از این سلاح خیالی به سر برند  و هم هر موقع می خواستند در دنیا بحران ایجاد کنند به شوروی نقشی ظاهری می دادند اما در عمل توسط گلوبالیستها کنترل و هدایت می شد.
حتی در جنگ جهانی دوم منبع تامین اسلحه و اذوقه شوروی کشور امریکا بود.

بعد از مدتی با کودتایی نمایشی و ساختگی توسط وزرای مخالف گورباچف و رییس کا گ ب   این کشور را دچار فروپاشی نمودند و سالها سر ملتها را با ان گرم نمودند.

حالا هم با بزرگترین بازمانده شوروی یعنی روسیه بحران دیگری را در جهان ایجاد کرده اند. یعنی جنگ اوکراین و به قول یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ،جنگ اوکراین حد اقل 10 سال طول خواهد کشید.

ایت الله خامنه ای تنها شخصیتی در رهبران جهان بودند که کودتای شوروی را ساختگی دانستند. 
         
جنگ اوکراین به حذف پوتین و مدودوف منجر خواهد شد و همچنین یک حقیقت را به خوبی نشان خواهد داد:

سلاح هسته ای وجود خارجی ندارد.                             
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
چی میزنی تو.....
آخرین اخبار