ترکیه: جنگ روسیه و اوکراین در ماه‌های آینده تشدید می‌شود

سخنگوی ریاست جمهوری نسبت به شدت گرفتن جنگ در ماه‌های آینده هشدار داد و تاکید کرد آنکارا به تسهیل روند مذاکرات بین دو طرف ادامه می‌دهد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه می‌گوید جنگ روسیه و اوکراین در ماه‌های آینده تشدید خواهد شد و این به معنای مرگ و ویرانی بیشتر است.

به گزارش الجزیره، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد آنکارا به تلاش‌ها برای تسهیل مذاکرات روسیه و اوکراین در خصوص آتش بس، توافق غلات و امنیت هسته‌ای ادامه خواهد داد.

شب گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود به صورت تلفنی صحبت و بر آمادگی آنکارا برای میانجیگری در گفتگو‌های صلح مسکو و کی‌یف تاکید کرد. اردوغان در این گفتگو تأکید کرد که ترکیه آماده است روند ایجاد صلح دائم میان روسیه و اوکراین را تسهیل کند.

وی پیش از این نیز اعلام کرده بود که ترکیه، روسیه و سوریه مسیری را آغاز کردند که بر اساس آن نشستی بین وزرای خارجه (سه کشور) برگزار می‌شود و بعداً رهبران سه کشور نیز با توجه به تحولات با یکدیگر دیدار خواهند کرد. خبرگزاری راشا تودی به نقل از منابع ترکیه‌ای می‌گوید نشست وزرای خارجه به زودی و در کشور امارات انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار