حجت الاسلام علی خاتمی گفت: یک زن نقش‌های مختلفی در جامعه اسلامی ایفا می‌کند و ریشه وجودی و تربیت انسان‌ها از مادر است.

حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، گفت: در تقویم فرهنگ عمومی، روز تکریم مادران و همسران به ویژه مادران و همسران شهدا سالروز وفات حضرت ام البنین (س) نامگذاری شده است. اسلام به زن نگاه ویژه‌ای دارد و یک زن نقش‌های مختلفی در جامعه اسلامی ایفا می‌کند و ریشه وجودی و تربیت انسانها از مادر است. 

حجت الاسلام خاتمی به ویژگی‌های این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: ایشان ولایت پذیر بودند و در هشت سال دفاع مقدس نیز ام البنین‌های زیادی را شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در دین اسلام جنسیت مرد و زن امتیاز نیست، گفت: امتیاز در انسان بودن است و این در حالی است در کشور‌های غربی نگاه‌های مختلفی به زن به عنوان یک ابزار و وسیله وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با اشاره به موضوع حجاب، گفت: در این خصوص مقام معظم رهبری در هفته گذشته به موضوع مهم حجاب اشاره کردند و فرمودند این مهم جزو ضرویات دین و قانون است و حقوق شهروندی و قانون اقتضا می‌کند حجاب رعایت شود.

خاتمی با بیان اینکه انگلیس برای اسلام زدایی به این نتیجه رسید که در چهار کشور ایران، پاکستان، افغانستان و ترکیه کودتا انجام دهد، افزود: ماموریت این کشور اسلام زدایی بود و خشن‌ترین افراد یعنی رضاخان را به کار گرفت که عفت، حجاب و پاکدامنی را در کشور از بین ببرد و کانون حرکت او مقابله با مجالس روضه سید الشهدا بود.

وی با اشاره به ۱۷ دیماه، سالروز کشف حجاب در رژیم پهلوی، افزود:امروز سالروز ننگین پیاده کرده نقشه استعماری انگلیس در ایران برای رفع حجاب بود و باید به این مهم توجه داشت کشور‌های استعماری همواره نقشه شومی برای ایران داشته و دارند.

امام جمعه زنجان به برگزاری رزمایش ذوالفقار اشاره کرد و گفت: کشور ما برای نشان دادن اقتدار نظامی جمهوری اسلامی رزمایش ذوالفقار را هفته گذشته برگزار کرد و پیام آن به ویژه برای دشمنان به فرموده رهبر معطم انقلاب این بود که دیگر زمان بزن و در رو گذشته است و ما باید امنیت خودمان را تامین کنیم.

وی به ۱۶ دی روز شهدای دانشجو هم اشاره کرد و یادآور شد: این مهم در خاطرات دفاع مقدس قرار دارد، تعدادی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام برای مقابله با دشمن وارد میدان شدند و در هویزه در برابر دشمن ایستادند و باید برای آنان امکانات و تجهیزات می‌رسید که نرسید و در نهایت در محاصره دشمن در آمدند و تا آخرین نفس و فشنگ مبارزه کردند و سپس دشمن با تانک از روی آنان رد شد که فرمانده لایق این جوانان شهید، سید حسن علم الهدی بود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه ۱۷ دی سال ۵۶ روز دیگری در تاریخ اسلامی است که توهین به مقام شامخ مرجعیت و ولایت بود، گفت: این مساله توهین به ساحت مرجعیت و امام راحل بود و تعدادی هم شهید شدند.

وی اضافه کرد: این واقعه، برگزاری اربعین شهدای ۲۹ بهمن در تبریز و دیگر شهر‌ها را به دنبال داشت تا اینکه انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و در این میان شرکت ۲۰ میلیون نفر در اربعین حسینی رخدادی بی نظیر در جهان است که دشمنان از آن هراس دارند.

امام جمعه زنجان به ۱۸ دی سال ۹۸ سالروز سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و گفت: این روز حادثه تلخی رخ داد که با خطای انسانی ۱۶۸ نفر از مسافران بی گناه که از این تعداد ۱۴۸ نفر ایرانی و یک نفر هم دانشمند خانم زنجانی بود، جان خود را از دست دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۶ دی ۱۴۰۱
بله در این شکی نیست نگاه خیلی ویژه دارد!!!!