بازگشایی راه‌های ارتباطی روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از بازگشایی راه ارتباطی ۷۰ روستای این استان خبر داد.

عابد محمدی گفت: راه ارتباطی ۱۰۰ روستای استان در اثر بارش برف دو روز گذشته مسدود شد که با تلاش راهداران، جاده ارتباطی ۷۰ روستا بازگشایی شده است.

او افزود: گروه‌های راهداری تلاش می‌کنند تا پایان امروز جمعه راه ارتباطی ۳۰ روستای باقیمانده را بازکنند.

محمدی ادامه داد: قرارگاه زمستانی این اداره کل با همه امکانات و تجهیزات ناوگان ماشین آلات و راهداران، آماده خدمت رسانی به هموطنان است.

او می‌گوید: با توجه به بارش سنگین برف در محور‌های مواصلاتی و روستایی به‌خصوص جاده‌های مناطق سردسیری، ۲۰۰ راهدار با تجهیزات کامل به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه طول ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه‌های استان در چند روز گذشته متأثر از بارش برف و باران بود، گفت: نیرو‌های راهداری با تأمین تجهیزات موردنیاز در قالب ۲۸ گروه در محور‌های مواصلاتی کار بازگشایی محور‌ها و امدادرسانی را انجام دادند.

او از بازسازی ۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری خبر داد و اضافه کرد: ۳ دستگاه ماشین‌آلات راهداری شامل؛ گریدر، بیل مکانیکی و برف خور از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هم به تجهیزات راهداری استان اضافه شد.

محمدی افزود: ۲۸ تیم راهداری با توجه به فصل سرما و بارش برف و باران در جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر کهگیلویه و بویراحمد مستقر هستند و راهداری استان تمهیدات لازم را برای راهداری زمستانی انجام داده است.

او در ادامه به رانندگان توصیه کرد: از مسافرت غیر ضرور هنگام بارش برف خودداری کنند و در صورت رفتن به مسافرت از تجهیزات لازم مانند زنجیر چرخ، لاستیک‌های آج‌دار و یخ‌شکن و درستی بخاری خودرو اطمینان پیدا کنند و به دستورات و رهنمود‌های پلیس‌راه توجه داشته باشند.

هموطنان می‌توانند پیش از آغاز سفر از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، آخرین اطلاعات درباره وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.