«آواتار:راه آب» در باکس آفیس جهانی از «تاپ گان ماوریک» پیشی گرفت و به پرفروش‌ترین فیلم اکران شده سال گذشته تبدیل شد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «آواتار:راه آب» ساخته «جیمز کامرون» توانسته است به حدی موفق عمل کند که عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در سال ۲۰۲۲ را بدست آورد.

این فیلم علمی - تخیلی تا امروز، فروش ۴۵۴ میلیون دلاری در آمریکا و فروش بیش از یک میلیارد دلاری در کشور‌های دیگر داشته است که نشان می‌دهد مجموع فروش جهانی آن، ۱.۵۱ میلیارد دلار است.

«آواتار» در حال حاضر جزء ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینماست و دومین فیلم سینمایی موفق از شروع پاندمی کرونا تا الان محسوب می شود که توانسته است در رتبه پس از «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» قرار بگیرد.

گفتنی است فیلم «تاپ گان: ماوریک» نیز از آغاز اکران خود در ماه می ۲۰۲۲ توانست در گیشه جهانی، فروش ۱.۴۹ میلیارد دلاری داشته باشد.

با توجه به این که برای ساخت فیلم «آواتار: راه آب» هزینه‌های زیادی صرف شده است، در روز‌های ابتدایی اکران آن، بسیاری معتقد بودند که فروش آنچنانی نداشته و کمتر از انتظارات بوده است، اما این فیلم، به مرور، موفقیت کسب کرد و نشان داد که می‌تواند در رتبه بالای فهرست فیلم‌های پرفروش تاریخ سینمای جهان قرار بگیرد.

«جیمز کامرون»، جزء کارگردانی است که معادلات گیشه را به هم می‌ریزد؛ به طوری که در طول ۲۵ سال گذشته ثابت کرده است که منتقدان و مخالفانش اشتباه می‌کنند و این را می‌توان از موفقیت‌های جهانی دو فیلم پرفروشش؛ یعنی «تایتانیک» و «آواتار» متوجه شد که صدر فهرست پرفروش‌ها را از آن خود کرده اند.

گفته می‌شود که «جیمز کامرون» فروش حداقل دو میلیارد دلاری را موفقیت تجاری برای «آواتار» عنوان کرده است و بودجه ساخت اولین دنباله این فیلم بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بوده که این رقم، با هزینه‌های بازاریابی اش به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.