مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط این صندوق به حدود یک‌هزار و ۲۰۰ متقاضی شغل در این استان امسال پرداخت شده است.

 غلامعلی صمصامی  گفت: تهسیلات پرداخت شده امسال در این استان عمدتا به مشاغل خرد و خانگی و متوسط بین ۵۰ میلیون تا چهار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه طرح انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستایی با عنوان روستای "فن آور" یکی از برنامه‌های ویژه صندوق کارآفرینی امید در روستا‌های سیستان و بلوچستان است، افزود: با توجه به اینکه روستا یکی از مهمترین پایگاه‌های تولید و رفع نیاز‌های اساسی جامعه است که توانایی‌های جامعه روستایی منجر به رشد اقتصادی، کنترل نرخ تورم، افزایش نرخ رشد اشتغال و کاهش فقر می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: این صندوق با پرداخت تسهیلات حمایت از شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان بویژه در مناطق روستایی را به منظور تحقق شعار سال در اولویت کاری خود قرار داده که در این زمینه اقدامات ارزشمندی در استان در حوزه توسعه گلخانه‌ها و شیلات در اولویت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: حمایت از طرح‌های تولیدی و اشتغالزا، تامین مالی خرد و محرومیت‌زدایی و فقرزدایی سه اولویت اصلی صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات است.

صمصامی با بیان اینکه این صندوق به دنبال پرداخت تسهیلات و هزینه‌کرد براساس عدالت و با اولویت محرومیت‌زدایی است، اظهارداشت: پایدارکردن کسب و کار‌های خرد و کوچک رسالت اصلی صندوق بوده و پرداخت تسهیلات ابزاری برای دستیابی به این اهداف است.

وی ادامه داد: هزینه‌های ایجاد شغل بالاست و بهترین و زودبازده‌ترین بخشی که بتوان از طریق آن اشتغال بیشتری ایجاد کرد حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با حدود ۱۲ دستگاه اجرایی در این استان به منطور توسعه کسب و کار‌های خرد و خانگی خبر داد و ادامه داد: این صندوق بر مبنای تفاهم‌نامه‌های قبلی و هم افزایی با نهاد‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌کند تا ضمن خودکفایی افراد تحت پوشش این نهاد‌های حمایتی سبب بهبود وضعیت اقتصادی شهروندان استان شود.

وی با بیان اینکه یکی از الویت‌های صندوق کار آفرینی امید در سیستان و بلوچستان کمک به توسعه حوزه بهداشت و درمان با توجه به نیاز منطقه است افزود: این صندوق علاوه بر کمک به اجرای چندین طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های مختلف استان با پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیارد ریالی کمک کرد تا بخش خصوصی برای نخستین بار مرکز درمان تخصصی ناباروری را در زاهدان آماده بهره برداری به مناسبت ودلادت حضرت زهرا (س) و روز زن کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار