مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آیینی «خورشید ضمیران» ۱۹ دی ماه در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار و برگزیدگان این سوگواره معرفی و تجلیل خواهد شد.

مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آئینی «خورشید ضمیران» و تجلیل از شاعران برگزیده این سوگواره ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

این مراسم که با حضور اساتید و چهره‌های برجسته ادبی و هنری نظیر؛ حاج، ولی الله کلامی زنجانی، محمد کاظم کاظمی، دکتر قربان ولئیی، حاج جواد رسولی، زهیر توکلی و علی حنیفه برگزار می‌شود.

آئین اختتامیه این سوگواره با همکاری و مشارکت نهاد‌های فرهنگی هنری استان؛ حسینیه اعظم و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی زنجان برگزار خواهد شد. همچنین، اجرای این آئین نیز به عهده سیدمحمدجواد شرافت و با حضور گروه تعزیه‌خوانی ارمغانخانه خواهد بود.

نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» برگرفته از شعر عاشورایی استاد حسین منزوی از بیت «تو اختر سرخی که به انگیزه تکثیر-ترکید بر آئینه‌ی خورشید ضمیران» است که فراخوان آن مرداد ماه ۱۴۰۱ در فضای مجازی منتشر شد.

هدف از برگزاری این رویداد فاخر ملی، ماندگاری حرکت تاریخی یوم العباس زنجان و پرداختن به موضوع سبک زندگی و رفتاری حضرت ابوالفضل بر ماندگاری جلوه‌های شعری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۸ دی ۱۴۰۱
بنده بخاطر استفاده برگزارکنندگان مراسم فرهنگی مذهبی از واتساپ واقعا تعجب میکنم مگه همین واتساپ بخاطر اقدامات ضد امنیتی و ضد نظام فیلتر نشده این همه برنامه پیام رسان داخلی (سروش،روبیکا، ایتا،سلام و ...)-برنامه فرهنگی مذهبی بصورت غیر مستقیم جوانان و مردم را دعوت به استفاده از فیلتر شکنی که باعث از بین رفتن اعتقادات و حجب و حیا در جامعه میشود میکند. واقعا متاسفم