در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تعداد شهر‌های با رنگ زرد کرونایی در کردستان افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در رنگ بندی اخیر و در مقایسه با هفته قبل، بانه، دهگلان و دیواندره از رنگ بندی آبی به زرد تغییر پیدا کرده و در بقیه شهرستان‌ها تغییری در وضعیت کرونایی حاصل نشده است.

دکتر بهرام کندائی افزود: بر این اساس استان کردستان از نظر رنگ بندی کرونایی، دارای سه شهرستان زرد و هفت شهرستان آبی می‌باشد.

او با بیان اینکه، طبق اعلام مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت، کشور عملا وارد پیک هشتم شیوع کرونا شده است، گفت: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، تعداد صفر شهرستان وضعیت قرمز ، ۷ شهرستان وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان وضعیت زرد و ۳۴۰ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

کندائی با اشاره به شناسایی موارد مبتلا به زیرسویه‌های جدید کرونا در سایر نقاط کشور، ابراز کرد: با توجه به اعلام مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت، پیک هشتم کرونا در کشور شروع شده و بنابراین از هم استانی‌های عزیز خواهشمندم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس‌های بیماری‌های تنفسی بویژه COVID۱۹، سرماخوردگی و آنفولانزا در استان جدی گرفته و رعایت کنند.

او اضافه کرد مهمترین اقدامات پیشگیرانه توسط مردم شامل زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری و تزریق دور یادآور واکسن می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.