تقلب برخی از واحد‌های صنفی مشاور املاک در فارس

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت فارس گفت: با توجه به افزایش شکایات مردمی در خصوص دریافت حق کمسیون متاسفانه شاهدیم برخی واحد‌های صنفی مشاور املاک در مطالبه و اخذ حق کمیسیون معاملات تقلب می‌کنند.

مهدی حسنی گفت: مردم در هنگام معاملات ملک باید مواردی را مدنظر قرار دهند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

او از مردم خواست قبل از انجام هر گونه معامله و انعقاد قرارداد‌های اجاره و یا خرید و فروش به اعتبار پروانه کسب واحد صنفی توجه کافی داشته باشند.

حسنی به پرداخت حق کمیسیون اشاره کرد و گفت: مراجعه کنندگان به بنگاه‌های معاملات املاک، حق کمیسیون معاملات و یا قرارداد‌های رهن و اجاره را دقیقا مطابق با تعرفه قانونی به صاحب بنگاه یا مباشر قانونی وی پرداخت کنند و علاوه بر درج مبلغ پرداختی در قرارداد مورد نظر، نسبت به مطالبه و دریافت قبض و فاکتور حق کمیسیون اقدام کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت فارس گفت: مردم از پرداخت هر گونه وجه به افراد غیرمسئول از جمله دلال، مشاور و ... که سمت قانونی در بنگاه ندارند خودداری کنند.

حسنی گفت: معامله کنندگان، حق کمیسیون و مبلغ معامله را در دستگاه کارت خوان بنگاه املاک کشیده و از کشیدن کارت عابر بانک و پرداخت وجه در دستگاه‌های کارت خوان خارج از بنگاه خودداری کنند.

او همچنین تصریح کرد: چنانچه وجه حق کمیسیون در قالب چک پرداخت می‌شود، در مندرجات چک به موضوع حق کمیسیون و شماره مبایعه نامه و یا قرارداد رهن و اجاره مورد نظر دقیقا اشاره کنند.

حسنی گفت: امسال از تعداد ۶۸۸۵ واحد صنفی مشاورین املاک بازرسی بعمل آمده که تعداد ۷۱۲ واحد متخلف شناسایی و با عناوین تخلف گرانفروشی، عدمدرج قیمت، عدم صدور فاکتور بع تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت فارس از مردم خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ و یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت توسط بازرسان مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار