زارعی کوشا گفت: کردستان استانی محروم نیست و باید نهایت ظرفیت استان را برای پیشرفت و توسعه به کار برده شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستا بعد از ظهر امروز در جریان سفر به مریوان در نشست صمیمی با اقشار مختلف مردم این شهرستان، اظهار داشت: مردم شهر مریوان همواره در حفاظت از مرز‌ها پیشتاز بوده و مورد تشویق قرار گرفته‌اند.

استاندار کردستان افزود: دولت سیزدهم با رویکرد کار جهادی و حضور میدانی و رویکرد مردمی کار خود را آغاز کرد و ما مسئولین این استان به واسطه نقایص و عقب‌ماندگی‌های گذشته وظیفه سنگین‌تری داریم.

او با بیان اینکه باید نهایت ظرفیت را برای پیشرفت و توسعه این استان به کار برد و گفت: کردستان استانی محروم نیست و از مواهب الهی برخوردار و دارای ظرفیت بالایی است.

استاندار کردستان افزود: مریوان نسبت به سایر شهر‌های استان از ظرفیت بیشتری از جمله منابع آبی و کشاورزی برخوردار است.

زارعی‌کوشا گفت: مریوان با داشتن جنگل‌های زیبا و آب و هوا و زریبار کم‌نظیر جزو ظرفیت‌های گردشگری سرآمد استان است.

او با اشاره به اینکه با داشتن این همه ظرفیت نمی‌توان گفت جزو استان‌های محروم هستیم، اما نباید انکار کنیم که ناامنی و اغتشاشات اخیر بی‌تاثیر بوده است بلکه در جریان این ناامنی‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی از کردستان رفت.

استاندار کردستان در ادامه سخنانش یادآور شد: اکنون نوبت جبران عقب‌ماندگی‌های قبلی است و بنده شهادت می‌دهم دولت سیزدهم عزم جدی‌ای برای توسعه استان دارد و تمام مسئولان کشور برای رشد استان کمک می‌کنند.

او اضافه کرد: هفته گذشته در جلسه مشترک استانداران از مردم کردستان که با بصیرت و هوش خود مانع اعمال خرابکارانه شدند، تشکر و قدردانی کردند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مردم مریوان نیز در بصیرت و باهوشی زبانزد هستند، خاطرنشان کرد: مردم این استان بیش از هر جای دیگری طعم تلخ محرومیت ناشی از ناامنی را چشیده‌اند و می‌دانند که با ناامنی از توسعه‌یافتگی استان عقب می‌مانیم.

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سفر امروز به شهر مریوان سفر ویژه‌ای است و با اولویت‌بندی مشکلات شهر را به طور جدی پیگیری می‌کنیم، لذا با فرماندار، مسئولان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نهایت همکاری را داریم کما اینکه برای پیگیری مشکلات مطرح شده در جلسه امروز در زمان دیگری بازهم به این شهرستان سفر می‌کنیم.

 او با بیان اینکه برای اجرای تصفیه‌خانه آب مریوان چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است، افزود: در سفر رییس جمهور با پیگیری‌های صوت گرفته و در نهایت موافقت نهاد رییس جمهوری، پروژه محوری کنارگذر مریوان - باشماق در ردیف مصوبات قرار گرفت و قرار است بنیاد مسکن با همکاری راه و شهرسازی، برای احداث این طرح هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی اقدام کند.

استاندار کردستان به اشتغال به ویژه در توسعه کشاورزی این شهرستان تاکید کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته، تا اردیبهشت سال آینده ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد گاران در مریوان آبی خواهد شد.

زارعی‌کوشا به پروژه تصفیه‌خانه مریوان نیز اشاره کرد و گفت: پروژه تصفیه‌خانه آب شهر مریوان یکی از بزرگترین پروژه‌ها است که امیدوارم هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

او اعلام کرد: سرمایه‌گذاران از استان‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شهر مریوان اعلام آمادگی کرده‌اند که باعث جهش این شهرستان خواهند شد.

استاندار کردستان در پایان سخنانش اظهار کرد: برای آینده مریوان بسیار خوش‌بین هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.