جابجایی بیش‌از یک میلیون تن کالای اساسی از بندر اقیانوسی چابهار

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۹۸۱ تن کالای اساسی از بندر اقیانوسی چابهار امسال خبر داد.

مهراالله داموغ رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عمده کالاهای جابجا شده این مدت از بندر چابهار گندم،برنج،ذرت و جو بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی کشور افزود: این بندر استراتژیک کشور با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه اتصال به آب‌های آزاد و اقیانوس هند یکی از بهترین بنادر مهم ایران برای ورود انواع کالاهای اساسی محسوب می‌شود.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان افزود: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن مقصد جدید ورود کالاهای اساسی کشور است به‌طوریکه هم‌اینک رفت‌وآمد و پهلوگیری کشتی‌های حامل انواع کالای اساسی رواج دارد.

داموغ افزود: ورود کشتی‌های حامل کالاهای اساسی نشان دهنده رشد چشمگیر واردات کالا از مسیر این بندر بزرگ اقیانوسی است.

 بندر چابهار به عنوان بندر استراتژیک، راهبردی و مهمترین بندر تجاری ایران در خارج از حوزه خلیج فارس، قابلیت تخلیه و انتقال ۵۰ درصد از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور مانند گندم، جو، شکر، ذرت و سویا را دارد.

با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار، با اختصاص سهمیه واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از سوی ۲ شرکت بزرگ بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام از سال ۱۳۹۸به این بندر استراتژیک، ورود این نوع کالاها از طریق دروازه ملل (بندر چابهار) با رشد خوبی همراه شده است.

بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن مقصد جدید ورود کالاهای اساسی کشور است به‌طوریکه هم‌اینک رفت‌وآمد و پهلوگیری کشتی‌های حامل انواع کالای اساسی رواج دارد و با همت و توجه دولت و ورود به موقع کالا در شرایط تحریم هیچ کمبودی در کشور احساس نخواهد شد.

حمل و جابه‌جایی کالا با حجم زیاد تاثیر بسزایی در اشتغالزایی بخش حمل و نقل سیستان و بلوچستان دارد و توسعه این استان پهناور را شتاب می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار