انجام ۶۰ درصد سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر

استاندار لرستان با بیان اینکه بالغ بر دو هزار نفر معتاد متجاهر در استان وجود دارد گفت: بالای ۶۰ درصد سرقت‌های خرد توسط برخی معتادان متجاهر انجام می‌شود.

فرهاد زیویار گفت: اقدامات خوبی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در زمینه نگهداری و بازپروری انجام پذیرفته است.
وی افزود: متاسفانه بالغ بر دو هزار نفر معتاد متجاهر در استان لرستان داریم که به منظور نگهداری این معتادین و مراحلی که برای بازگرداندن آنان به جامعه و مراقبت‌های بعد از آن لازم و زیرساخت‌هایی فراهم شده است. انتظار داریم مصوبات این جلسه، توسط دستگاه‌های متولی پیگیری شود.

استاندار لرستان افزود: طبق گزارش نیروی انتظامی حدود ۴۷ درصد از سرقت‌های خرد استان در اماکن دولتی به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: برابر مصوبه، ۱۹ سازمان موظفند در قرارگاه کمیسیون مبارزه با سرقت استانی حضور پیدا کنند و راهکار‌های پیشگیرانه و خودمراقبتی را در قالب مصوباتی ارائه دهند تا اقدامات لازم در راستای عملیاتی کردن مصوبات و پیشگیری از وقوع سرقت انجام شود.
زیویار با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با سرقت در استان لرستان گفت: در این زمینه لزوم همکاری همه دستگاه‌های عضو قرارگاه، در خصوص مراقبت از اموال مردم امری بدیهی است و بهره گیری از ظرفیت همه دستگاه‌ها در پیشگیری از این معضل در استان کمک می‌کند.

استاندار لرستان با اشاره به یکی از دستور کار‌های جلسه در خصوص ایجاد پارکینگ مناسب عمومی و طبقاتی در مرکز استان گفت: از فواید و پیامد‌های ایجاد این طرح می‌توان به رفاه مردم و حفاظت از اموال آنان و کاهش ترافیک در سطح شهر اشاره کرد و از آنجا که این موضوع بخاطر حساسیت در شورای تامین استان هم مطرح شده، به منظور عدم وقفه در روند پیگیری و برای حل مشکلات آن، از طریق شورای تامین استان انجام این مسئله بررسی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.