جلسه ستاد بحران شهرداری رشت برای برنامه ریزی و آمادگی در زمان بارش احتمالی برف برگزار شد.

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در جلسه ستاد بحران با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف از شامگاه امروز (یکشنبه ۱۸ دی ماه) گفت: مدیران مناطق پنجگانه و سازمان عمران تلاشی ۲ ماهه در جهت اورهال نمودن ماشین آلات داشتند.

او افزود: عمر ماشین آلات شهرداری به جز ۲ مورد مابقی به بیش از ۱۵ سال می‌رسد، بنابراین با توجه به اقلیم استان و رطوبت بیش از حد در گیلان باید در حفظ و حراست ماشین آلات موجود تمهیدات لازم صورت پذیرد.

سرپرست شهرداری رشت بر لزوم مدیریت صحیح بحران برف تأکید و تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری برای حفظ آبروی کاری خود ارزش قائل هستند.

به گفته یزدانی، شرایط شهر‌های شمالی به خصوص رشت به جهت رطوبت زیاد و افزایش استهلاک و پارگی سیم‌ها به دلیل سنگینی برف قطعی برق را به دنبال خواهد داشت، از طرفی تراکم بالای شهر، فقدان فضای مناسب جهت دپوی برف‌های جمع آوری شده از شرایط خاص دیگر این شهر در کند شدن عملیات برف روبی است.

او به وجود ۳۰ دستگاه ماشین آلات موثر در سازمان عمران شهرداری اشاره کرد و گفت: ماشین آلات برف روب حتما باید مجهز به زنجیر چرخ باشند این در حالی است که سعی کردیم ماشین آلات را به لاستیک‌های نو جهت آمادگی کامل تجهیز کنیم.

سرپرست شهرداری رشت بر حضور و آماده باش رانندگان تأکید کرد و گفت: در زمان بحران تمام رانندگان باید آماده به خدمت باشند.

یزدانی تصریح کرد: پذیرایی نیرو‌های خدمت رسان و تأمین موارد مورد نیاز در افزایش بازدهی فعالیت آنان نقش زیادی خواهد داشت.

به پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان؛ به دنبال کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در استان، احتمال بارش برف در مناطق جلگه‌ای هم در روز دوشنبه ۱۹ دی ماه وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.