مجمع اهل بیت علیهم السلام در سوریه، اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو را در اهانت به مقدسات و مرجعیت اسلامی را محکوم کرد.

در بیانیه مجمع اهل بیت علیهم السلام در سوریه آمده است: بار دیگر استکبار و غرب، غرور و فخر فروشی اش را به بهانه آزادی بیان و اندیشه و استقلال تکرار و با تمسخر دین و تحقیر نماد‌های دینی و ارزش‌های والای اسلامی، شیطنتی دوباره مرتکب شد.

این مجمع تأکید کرد: غرب که حمله خود را با اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آغاز کرده است، امروز شاهد آن هستیم که نشریه شارلی ابدو، جنایت غرب را تکرار و کاریکاتور موهنی را علیه نمادی از نماد‌های اسلام و مسلمانان و مرجعیت منتشر کرد که چنین رهبری، پیروزی را برای مقاومت اسلامی در برابر غرب متخاصم و دست نشاندگانش مانند داعش و گروه‌های دیگر که دستانشان به خون آغشته است، محقق کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است ما ضمن محکوم کردن این جسارت شرم آور به یک مرجع دینی از مراجع مکتب اهل بیت (علیهم السلام)  از همه آزادیخواهان جهان، صلح طلبان و اهل قلم می‌خواهیم که برای دفاع از دین، اسلام و مقدسات همانند جمهوری اسلامی ایران عمل کنند و پاسخ دهند.

گفتنی است: نشریه فکاهی «شارلی ابدو» پیشتر به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم اهانت کرده بود.

وقتی نام نشریه طنز و فکاهی فرانسوی «شارلی ابدو» به ذهن خطور می‌کند، بی‌درنگ مفاهیمی همچون «تحقیر»، «توهین» و «افترا» در ذهن‌ها تکرار می‌شود که به بهانه آزادی بیان علیه افراد و اعتقادات آن‌ها صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار