مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مصوب شده است که پنج بازارچه دائمی صنایع دستی در این استان راه‌اندازی شود.

اسماعیل سجادی منش  با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در تولیدات متنوع صنایع دستی، افزود: با پیگیری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر قرار شده این بازارچه‌ها از سوی شهرداری‌ها به صورت مجتمع جانمایی و راه‌اندازی شود.

او عنوان کرد: در این گام قرار است شهرهایی وحدتیه، دالکی، دیلم، سعدآباد و نخل تقی صاحب بازارچه دائمی صنایع دستی شوند و بررسی‌ها برای ایجاد این بازارچه در بندر بوشهر نیز از سوی شهرداری در دست بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را از دیگر راهکارها برای رونق تولید در این بخش دانست و ادامه داد: علاوه بر تسهیلگری برای اعزام صنعتگران بوشهری به نمایشگاه‌های خارج از استان، برگزاری سه نمایشگاه داخلی نیز تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است.

سجادی منش یادآورشد: در سال‌های اخیر صنایع دستی در استان بوشهر مورد استقبال قرار گرفته و در زمان حاضر ۱۱ تعاونی در این استان فعال است به گونه‌ای که هر شهرستان دست کم یک تعاونی دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.