پژوهشگران سمنانی دستگاه مدیریت مصرف انرژی کولر گازی را ثبت اختراع کردند

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دستگاه ابداعی پژوهشگران با عنوان «دستگاه حفاظت، کنترل، مانیتورینگ و مدیریت مصرف انرژی کولر گازی» ثبت اختراع شد.

 حمیدرضا محمدیان سمنانی گفت: شرکت ایمن ارتفاع سمنان به مسئولیت علی قادری چاشمی از سال ۱۳۹۸ در پارک علم و فناوری دانشگاه استقرار یافت و در زمینه تهویه مطبوع و تبرید فعالیت می‌کند.

قادری چاشمی رییس هیات مدیره شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان در توضیح این اختراع گفت:در اتاق‌های کنترل و سرور و یا اماکن حساس، برای حفاظت از مجموعه و کولر‌های گازی، خلاء‌هایی وجود دارد که به وسیله این دستگاه می‌توان آن‌ها را رفع کرد.

وی ادامه داد: با استفاده از ماژول‌های اندازه گیری ولتاژ، جریان، دما و حسگر‌های ورودی کنترلی جهت حفاظت از سامانه می‌توان اطلاعات را پردازش و سطح حفاظتی مناسبی را برای سامانه ایجاد کرد و با استفاده از ماژول‌های شبکه GSM و سامانه ارسالی فیزیکی هشدار و کارت‌های رله کنترلی نیز می‌توان نظارت و مدیریت کاملی بر روی مجموعه داشت و همچنین انرژی مصرفی را تا حد امکان کاهش داد و از انرژی‌های طبیعی بهره‌مند شد و پایداری سامانه را افزایش داد.

رییس هیأت مدیره شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان اظهار داشت: این دستگاه مزایا و قابلیت‌های بسیاری دارد که استفاده از یک دستگاه برای چهار کولر گازی به صورت همزمان، قابلیت اختصاصی سازی دستگاه برای اماکن مختلف، اندازه گیری کلیه پارامتر‌های ولتاژ و جریان، اندازه گیری دمای محیط داخلی و بیرونی، حفاظت پیشرفته از مصرف کننده و مدیریت بار و کاهش مصرف انرژی از جمله آن‌ها هستند.

قادری افزود: دستگاه حفاظت، کنترل، مانیتورینگ و مدیریت مصرف انرژی کولر گازی، نمونه داخلی و خارجی ندارد و تجاری سازی آن آغاز شده و به صورت سفارشی تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.