به گفته سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میانگین بارش باران در این استان در سال زاعی جاری به ۲۷۲.۴ میلی متر رسید که بیشتر از میانگین بلند مدت است.

علی کرمی افزود: میانگین بارندگی کهگیلویه و بویراحمد تا این زمان از سال آبی ۲۵۳.۷ میلی متر است که ۱۸ میلی متر کمتر از باران های امسال است.

وی تاکید کرد: با این وجود اما میانگین بارش های سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال در کهگیلویه و بویراحمد ۲۶.۸میلی متر کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: میزان بارندگی های امسال در شهرهای یاسوج، سی سخت و منطقه امامزاده جعفر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته اما بارندگی های ثبت شده در ایستگاه های دوگنبدان، مارگون،لنده،چرام، دهدشت و لیکک کمتر از مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان بارش باران مهر امسال تا امروز در یاسوج ۳۳۸، سی سخت ۳۳۰،مارگون ۲۹۲، دوگنبدان ۱۸۴،دهدشت ۲۶۱، لیکک ۲۰۷، چرام۲۹۹، لنده۳۲۶ و امامزاده جعفر ۲۱۱ گزارش شده است.

وی عنوان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰میلیمتر است.

کرمی تاکید کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶،سی سخت ۶۹۶.۷،دوگنبدان ۴۳۷.۴،دهدشت ۵۰۳،لیکک ۴۰۶.۷ ،مارگون ۶۲۶و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلیمتر است.

وی درباره پیش بینی بارندگی در روزهای آینده نیز خاطرنشان کرد: یک سامانه بارشی از عصر روز دوشنبه نوزدهم دی ماه وارد استان می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.